Motoryzacja

VW Golf R zostaje najdroższym hot-hatchem na rynku, nawet Audi S3 jest tańsze

Kamil Pieczonka
VW Golf R zostaje najdroższym hot-hatchem na rynku, nawet Audi S3 jest tańsze
24

Volkswagen pokazał nam nowego Golfa R już kilka tygodni temu, ale wtedy nie zdradził jeszcze dokładnego cennika. Ten poznaliśmy teraz i okazuje się, że cena może przyprawić o zawrót głowy, nawet Audi S3 czy Mercedesa-AMG A35 można kupić taniej, a oferują one podobne możliwości.

Volkswagen Golf R aspiruje do klasy premium?

Bazowa wersja Golfa R 8. generacji jest już całkiem bogato wyposażona, ale to chyba nie usprawiedliwia ceny tego modelu, która jest tylko nieznacznie niższa od granicy 200 000 PLN. Nawet biorąc pod uwagę premierowy rabat w kwocie 6000 PLN, za samochód trzeba dzisiaj zapłacić 192 690 PLN. To nieco o ponad 1000 PLN więcej niż za bazową wersję Audi S3 z silnikiem o mocy 310 KM i napędem na wszystkie koła oraz 490 PLN więcej niż Mercedes-AMG A35 4Matic z silnikiem oferującym 306 KM. Owszem, Golf R jest nieco mocniejszy, oferuje 320 KM i 420 Nm momentu obrotowego, ale różnice są raczej kosmetyczne. Tym bardziej, że we wszystkich trzech przypadkach mamy także automatyczną skrzynię biegów. Osiągi są bardzo podobne, 3 wymienione hot-hatche potrafią rozpędzić się do 100 km/h w czasie poniżej 5 sekund i osiągają 250-270 km/h.

Nowy Golf R jest za to wyraźnie droższy niż konkurencyjne modele innych popularnych marek. Honda Civic Type R z silnikiem o mocy 320 KM w bazowej wersji kosztuj 157 900 PLN. Za Forda Focusa ST z silnikiem o mocy 280 KM i napędem tylko na przednią oś trzeba zapłacić minimum 153 400 PLN (z automatem). Natomiast za Hyundaia i30N w wersji N Performance z silnikiem o mocy 275 KM i manualną przekładnią trzeba zapłacić 154 500 PLN. Te ceny są do siebie bardzo zbliżone i o około 40 000 PLN niższe niż w przypadku Golfa R, choć trzeba pamiętać, że Volkswagen ma jeszcze Golfa GTI, który startuje od niespełna 150 000 PLN, ale oferuje już tylko 245 KM.

Volkswagen Golf R - podstawowe wyposażenie

Trzeba natomiast oddać Volkswagenowi, że Golf R już w podstawowej wersji jest bardzo bogato wyposażony. Do dyspozycji mamy między innymi 3-strefową, automatyczna klimatyzację, aktywny tempomat, czujniki parkowania, światła LED z przodu i z tyłu (za matrycowe trzeba dopłacić 3930 PLN), wirtualne zegary wraz z dużym ekranem systemu inforozrywki oraz automatyczną, 7-biegową przekładnię przekazującą napęd na 4 koła. W podstawowej wersji znalazł się też system unikania kolizji z awaryjnym hamowaniem, system utrzymania na pasie ruchu, felgi o średnicy 18 cali oraz mechanizm różnicowy. W opcji natomiast mamy pakiet R-Performance kosztujący niemal 10 000 PLN (felgi 19 cali i progresywny układ kierownicy), wydech R-Performance za ponad 15 000 PLN oraz adaptacyjne zawieszenie za 3500 PLN. Problemu z przekroczeniem kwoty 200 000 PLN zatem nie będzie ;-).

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu