Audi zapowiedziało odświeżoną wersję modelu A4 (B9) w połowie maja. Teraz popularny model wreszcie można zamawiać, a co za tym idzie poznaliśmy ceny. Bazowa wersja z najsłabszym silnikiem benzynowym kosztuje 132 900 PLN. Nie jest to mało jak na auto tej klasy, tym bardziej, że lista standardowego wyposażenia nie robi wrażenia.
Cennik odświeżonego Audi A4 B9 startuje od 132 900 PLN. Premium się ceni
Audi A4 B9 po liftingu, ile kosztuje?
Odświeżone Audi A4 B9 nadal oferowane będzie w nadwoziu sedan oraz kombi (Avant). Zmiany z przodu nie są wielkie, ale z pewnością uwagę zwracają nowe światła LED do jazdy dziennej, które mają teraz całkowicie nowy kształt, podobny do tego jaki znamy już z modelu A1. Nieznacznie zmienił się też przedni grill i kształt obudowy świateł przeciwmgłowych. Z tyłu też nieznacznie zmieniono kształt zderzaka oraz grafikę jaka wyświetla się na tylnych lampach LED. Z boku różnic praktycznie nie ma, pojawiły się tylko nowe przetłoczenia, które w zasadzie nie zmieniają nic w charakterystyce tego modelu.
Znacznie więcej zmian mamy w środku, począwszy od małej technologicznej rewolucji, jaką jest umieszczenie na konsoli środkowej 10,1 calowego ekranu dotykowego. Tym samym Audi zrezygnowało z bardzo lubianego pokrętła nawigacyjnego. Nie każdemu przypadnie to pewnie do gustu, ale nie jest to też totalna nowość, inne modele dostały ten ekran już wcześniej. Nadal będzie można za to pokrętłem sterować automatyczną klimatyzacją, która dostępna jest w standardzie ;-).
A skoro już mowa o podstawowym wyposażeniu, to za cenę widoczną w tabelce poniżej nie dostaniecie zbyt wiele. W standardzie mamy między innymi felgi aluminiowe o średnicy 16 cali, jeden z dwóch podstawowych lakierów (czarny lub biały), materiałową tapicerkę, przednią szybę z izolacją akustyczną, skórzaną, wielofunkcyjną kierownicę oraz wspominaną automatyczną klimatyzację. Na liście wyposażenia znalazł się też alarm, 8 głośników, nawigacja oraz monochromatyczny wyświetlacz pomiędzy analogowymi zegarami, a także tempomat, czujniki parkowania oraz hamulce tarczowe z przodu i z tyłu (!). Cena w tabelce dotyczy wersji sedan, za kombi (Avant) trzeba w każdym wypadku dopłacić 7600 PLN. Warto też dodać, że silniki benzynowe są w standardzie wyposażone w system Mild Hybrid.
Audi | Pojemność silnika | Moc | Skrzynia biegów | Cena bazowa |
A4 35 TFSI | 2.0l | 150 KM | manualna, 6b | 132 900 PLN |
A4 35 TFSI | 2.0l | 150 KM | automatyczna, 7b | 142 400 PLN |
A4 40 TFSI | 2.0l | 190 KM | automatyczna, 7b | 155 800 PLN |
A4 45 TFSI quattro | 2.0l | 245 KM | automatyczna, 7b | 185 700 PLN |
A4 30 TDI | 2.0l | 136 KM | automatyczna, 7b | 151 900 PLN |
A4 35 TDI | 2.0l | 163 KM | automatyczna, 7b | 159 900 PLN |
A4 40 TDI | 2.0l | 190 KM | automatyczna, 7b | 169 900 PLN |
A4 40 TDI quattro | 2.0l | 190 KM | automatyczna, 7b | 179 900 PLN |
Za co trzeba dopłacić w Audi A4 B9 po liftingu?
Lista wyposażenia dodatkowego jest bardzo długa i bez problemu podniesie bazową cenę o kilkanaście tysięcy PLN. Na przykład za lakier metaliczny w standardowym kolorze trzeba zapłacić 4510 PLN, a za jeden z kolorów specjalnych już 12 030 PLN. Za wirtualne zegary z pakietem Navigation Plus trzeba dopłacić 7650 PLN, za felgi o średnicy 17 cali dopłacimy 3840 PLN, a za 18 cali już ponad 8000 PLN. Reflektory Matrix LED z dynamicznymi kierunkowskazami to wydatek rzędu 7970 PLN. Po drodze znajdzie się pewnie jeszcze kilka innych dodatków. Niestety nie jest to nic nadzwyczajnego w klasie premium. Za podobne BMW serii 3 i Mercedesa klasy C trzeba zapłacić bardzo zbliżoną kwotę.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu