VOD

Bezkonkurencyjny Netflix. Jak w Polsce wygląda zainteresowanie platformami VOD?

Piotr Kurek
4

Netflix to niekwestionowany lider wśród najpopularniejszych serwisów VOD dostępnych w Polsce. Początek miesiąca przynosi zestawienie platform, na których Polacy spędzają najwięcej czasu.

Jak co miesiąc, Mediapanel przedstawia podsumowanie aktywności polskich użytkowników serwisów VOD i OTT. Dzięki temu możemy ocenić, w jaki sposób rozkłada się zainteresowanie poszczególnymi platformami dostępnymi w naszym kraju. Warto jednak pamiętać, ze liczby te nie oddają w pełni tego, jak wygląda ten rynek w Polsce. Głównie dlatego, że trudne lub niemożliwe jest pełne poznanie liczb dla każdej z platform - tym bardziej, że nikt nie jest chętny do dzielenia się informacjami na temat swojej bazy klientów. W tym miesiącu zestawienie najpopularniejszych platform w Polsce wygląda podobnie jak w miesiącu poprzednim i raczej tu większych zaskoczeń nie będzie - choć oczywiście zmian również nie zabrakło.

VOD w Polsce - październik 2022

Źródło: Depositphotos
VOD i OTT październik 2022
Lp Media channel Użytkownicy
(Real Users)
Zasięg
(internet)
ATS Audyt
1 NETFLIX (www+app) 12 815 010 42.95% 5h 55m 51s No
2 DISNEY+ (www+app) 4 467 150 14.97% 2h 28m 5s No
3 HBO MAX (www+app) 4 199 688 14.08% 1h 51m 42s No
4 PLAYER (www+app) 3 845 394 12.89% 2h 56m 17s Yes
5 TVP (www+app) 3 281 472 11.00% 2h 55m 33s Mix
6 PRIME VIDEO (www+app) 2 875 662 9.64% 1h 23m 9s No
7 CANAL PLUS (www+app) 2 567 376 8.60% 2h 12m 52s No
8 POLSAT BOX GO (www+app) 2 520 234 8.45% 2h 17m 46s No
9 WP.PL (www+app) 2 135 160 7.16% 54m 13s Yes
10 cda.pl / Serwisy VOD i OTT 2 091 744 7.01% 37m 45s No

Nie jest już żadną niespodzianką, że najpopularniejszą platformą VOD w Polsce nadal jest Netflix, któremu w porównaniu z wrześniem tego roku przybyło całkiem sporo widzów. W ubiegłym miesiącu było ich 12 211 884. Pierwsza trója pozostała niezmieniona mimo niewielkich wzrostów użytkowników Disney+ i HBO Max. W tym miesiącu doszło jednak do zmian na dalszych miejscach. Amazon Prime Video stracił ponad 130 tys. użytkowników co skutkowało spadkiem o jedno oczko w dół - na 6. miejsce. Stawkę ponownie zamyka cda.pl, które również straciło widzów w porównaniu z miesiącem ubiegłym.

Stock Image from Depositphotos

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

news