Mobile

Vivid Games nadal zarabia na Real Boxing. Zysk operacyjny wzrósł o 300%

Grzegorz Marczak
Vivid Games nadal zarabia na Real Boxing.  Zysk operacyjny wzrósł o 300%
0

Vivid Games twórca takiego hitu mobilnego jak Real Boxing pochwalił się dziś wynikami finansowymi firmy. Można powiedzieć, że jest bardzo dobrze: Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 5,54 mln zł, Vivid Games wypracował w pierwszym półroczu 2014 r. blisko 1 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o...

Vivid Games twórca takiego hitu mobilnego jak Real Boxing pochwalił się dziś wynikami finansowymi firmy. Można powiedzieć, że jest bardzo dobrze:

Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 5,54 mln zł, Vivid Games wypracował w pierwszym półroczu 2014 r. blisko 1 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o prawie 300 proc.). Ponad trzykrotnie wzrósł zysk netto osiągając poziom 0,86 mln zł, więcej niż w całym ubiegłym roku. Również wskaźnik EBITDA osiągnął w pierwszym półroczu 2014 r. poziom (1,19 mln zł) zbliżony do wyniku rocznego w 2013 r. (1,24 mln zł). Marża netto spółki wzrosła z 9,5% do 17%.

Co jednak ciekawe za wyniki te odpowiedzialny jest Real Boxing a nie ich najnowsza duża produkcja czyli Godfire: Rise of Prometheus.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników. Prawie cały wzrost to zasługa wciąż rosnącej sprzedaży Real Boxing, oraz dwóch pierwszych tygodni sprzedaży Godfire na platformie iOS. Nie bez znaczenia była również zmiana modelu cenowego Real Boxing na iOS - komentuje Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

Drugą ciekawą informacją jest zmiana modelu biznesowego z gry płatnej na model Freemium. Okazuje się, ze ten ruch wygenerował bardzo duże przychody i kolejny raz popularność gry (która w sklepie pojawiła się za darmo).

O potencjale Real Boxing świadczy jej wielka popularność, od momentu w którym Vivid Games zdecydował się na udostępnienie gry na platformie iOS za darmo. Od rozpoczęcia kampanii znalazła ona ponad 4 mln nowych użytkowników, plasując się wysoko wśród rankingu najlepiej zarabiających gier w Apple App Store („Top grossing”). – Jest to test przed zmianą modelu biznesowego na Freemium. Nasze założenia potwierdziły się, a znacznie wyższe przychody niż te osiągane przy oferowaniu gry odpłatnie, skłoniły nas do przedłużenia promocji.

Vivid zapowiada, że w przygotowaniu jest Real Boxing 2 oraz Godfire: Rise of Prometheus na platformie Android. Nowy Real Boxing ma być grą dużo większą niż poprzednik i w dodatku od samego początku będzie w modelu Freemium.

Co do nowego flagowego tytułu Vivid czyli Godfire: Rise of Prometheus wygląda na to, że ta gra nie przyjęła się tak dobrze jak poprzednik. Vivid nie chwali się wynikami tego tytułu, nie informuje o liczbie sprzedanych egzemplarzy itp. Możliwe, że ten tytuł też musi przejść na model Freemium aby nabrać wiatru w żagle.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu