Producent takich hitów jak Dota 2 czy Counter-Strike nie może ignorować istnienia zjawiska e-sportu. Jednakże Valve podchodzi do zagadnienia od nieco ...
Valve ma swój sposób na inwestowanie w e-sport – sprawdza się lepiej, niż jakikolwiek inny
Producent takich hitów jak Dota 2 czy Counter-Strike nie może ignorować istnienia zjawiska e-sportu. Jednakże Valve podchodzi do zagadnienia od nieco innej strony, niż czyni to konkurencja. Dzięki temu właśnie mają najwyższą pulę nagród w historii, która z każdą minutą rośnie.
Pula nagród jest pompowana przez zakupy czynione przez graczy. Każdy miłośnik Dota 2 może zainwestować dziesięć dolarów w kompendium turniejowe, które zawiera szereg informacji i ciekawostek dotyczących turnieju. Baza wiedzy jest uaktualniania i rozszerzana, co czyni ją przydatną dla każdej osoby, która planuje śledzenie dorocznego święta Dota 2. 25% przychodów ze sprzedaży kompendium ląduje w puli nagród.
System ten zastosowano już w zeszłym roku podczas The International 2014, co pozwoliło na zaoferowanie graczom łącznie około 2,875 miliona dolarów. Z własnej kieszeni Valve do puli nagród wyłożyło w tym roku 1,6 miliona dolarów (tyle samo co w 2013, 2012 i 2011). Kompendium jest w sprzedaży od zaledwie paru dni, a już udało się zebrać dodatkowe 2 miliony zielonych papierków. Oznacza to, że Valve po raz kolejny podniosło poprzeczkę, jeżeli chodzi o najwyższą pulę nagród w e-sporcie.
Na uwagę zasługuje też fakt, że Valve stosuje cały szereg sztuczek, aby animować społeczność. Mamy więc znane z finansowania społecznościowego „stretch-goals”, a więc kamienie milowe, odblokowujące dodatkową zawartość do gry. Samo kompendium można zresztą rozwijać, odblokowując kolejne przedmioty – „punkty kompendium” zdobędziemy wykonując zadania, albo wydając... więcej pieniędzy. Które też w ¼ lądują w puli nagród.
W podobny sposób Valve finansuje również turnieje w Counter-Strike: Global Offensive. System wydaje się sprawdzać, skoro twórcom gry udaje się bić kolejne (własne) rekordy. Pamiętać też trzeba, że społeczność Dota 2 jest wielokrotnie mniej liczna, niż konkurencyjnego League of Legends.
The International 2014 odbędzie się w KeyArena w Seattle, w dniach 18-21 lipca. Bilety na to wydarzenie rozeszły się w godzinę.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu