Duża rozbieżność przy estymacji kosztów związanych z utrzymaniem Youtube wynika z tego, że przygotowywały je różne firmy czyli Credit Suisse i RampRat...
Credit Suisse ocenia, że Youtube rocznie zarabia około 240 milionów dolarów, niestety nie pokrywają one wydatków które według analityków tej firmy kształtują się na poziomie $771 milionów dolarów z czego aż 360 milionów Google wydaje na opłaty związane z transferem danych. RampRate twierdzi natomiast, że w obliczeniach CS są błędy związane min z złą oceną kosztów transferu danych (która według tej firmy to blisko 50 milionów dolarów) i zawyżone koszty przypadające na data center. Według RR roczny koszt utrzymania Youtube to $414 milionów dolarów.
Na poniższym zestawieniu widać różnicę między obiema firmam analitycznymi i ich estymacjami odnośnie kosztów utrzymania Youtube (dla przypomnienia mówimy tutaj o ruchu na poziomie 375 milionów unikalnych użytkowników!)
Warto pamiętać, że powyżej podane liczby to tylko estymacje. Jeszcze niedawno można było przeczytać o tym, że Youtube w tym roku zarobi 500 milionów dolarów, co było bardzo optymistyczną informacją zważywszy na to, że mamy kryzys i wszystkie firmy zaciskają pasa jeśli chodzi o budżety reklamowe.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu