Polska

UNIT9 VR Challenge, czyli jak wyglądało święto wirtualnej rzeczywistości w Łodzi

Maciej Sikorski
UNIT9 VR Challenge, czyli jak wyglądało święto wirtualnej rzeczywistości w Łodzi
Reklama

Na początku maja zapraszałem Was na imprezę UNIT9 VR Challenge poświęconą VR. Wydarzenie odbyło się w połowie czerwca w Łodzi i okazało się strzałem w...

Na początku maja zapraszałem Was na imprezę UNIT9 VR Challenge poświęconą VR. Wydarzenie odbyło się w połowie czerwca w Łodzi i okazało się strzałem w dziesiątkę: dopisała widownia (i pogoda), twórcy mieli co prezentować, nie brakowało ciekawych dyskusji na temat rzeczywistości wirtualnej i jej zastosowań. Także w Polsce. Przyszedł czas na podsumowanie i relację z pierwszej edycji konkursu.

Reklama

UNIT9 VR Challenge - święto wirtualnej rzeczywistości w OFF Piotrkowska w Łodzi

To był wspaniały weekend wielkich emocji, towarzyszących pierwszemu w Polsce festiwalowi wirtualnej rzeczywistości UNIT9 VR Challenge, który odbył się w dniach 12-14 czerwca w artystycznej przestrzeni łódzkiego OFF Piotrkowska. Ponad 800 osób miało okazję, by na własne oczy zobaczyć i przetestować kilkanaście różnych projektów VR, amatorskich i komercyjnych, będących częścią kampanii reklamowych dla takich firm jak O2 czy Nissan.


Wśród prezentowanych instalacji znalazło się również dziesięć najlepszych projektów finałowych, które zostały wybrane spośród czterdziestu zgłoszonych do konkursu. Imprezie towarzyszyło kino letnie o tematyce VR, prezentacje najnowszych projektów firm Techland, UNIT9 i SUPERHOT w wersji VR oraz merytoryczna część imprezy, WeAreVR, cykl paneli dyskusyjnych, prezentacji i pokazów live, które odbyły się w klubie DOM.



W spotkaniach wzięli udział przedstawiciele firm zajmujących się wirtualną rzeczywistością na co dzień. Panele prowadzili przedstawiciele firm: Techland, Dreamplex, Microsoft, SUPERHOT i UNIT9. Ideą spotkań było przedstawienie VR w bardzo szerokim kontekście. Prelegentami byli ludzie, którzy o swoim doświadczeniu mówili z perspektywy game developerów, designerów, programistów czy marketingowców. W ramach spotkań odbył się również panel dyskusyjny prowadzony przez Marię Gardę z Uniwersytetu Łódzkiego. Jej gośćmi byli Tomasz Sapiński, Tech Lead z UNIT9, Michał Staniszewski z Plastic Studio, Adam Wojciechowski z Politechniki Łódzkiej oraz Paweł Grabarczyk z wydziału filozofii UŁ. Formuła spotkań zakładała aktywny udział publiczności, dla której była to doskonała okazja na poszerzenie wiedzy o technologii, przeżywającej obecnie swój wielki renesans. Imprezę zakończyła niedzielna gala, podczas której poznaliśmy najlepszy projekt i zdobywcę tytułu “Best VR Developer 2015”.


Reklama


Zwycięzcą okazał się zespół Try Angle z Politechniki Łódzkiej, który przygotował emocjonującą podniebną podróż przywodzącą na myśl słynną scenę z filmu E.T. Poza goglami wirtualnej rzeczywistości zespół wykorzystał rowerek treningowy. Uczestnik po założeniu gogli przenosił się w jednej chwili wysoko nad ziemię, by odbyć niezwykłą, pełną emocji podróż. Projekt podobał się nie tylko jury, które jednogłośnie wytypowało go na zwycięzcę, lecz również publiczności, której głosy zdecydowały o tym, że zespół zdobył również nagrodę "Best VR Installation 2015 - People's Choice".

Reklama

Jesteśmy pod olbrzymim wrażeniem pracy, jakie włożyły zespoły w przygotowanie swoich projektów - mówi Maciej Zasada, lider techniczny i założyciel Le Polish Bureau, technologicznego oddziału interaktywnej firmy produkcyjnej UNIT9, organizatora konkursu. Również zainteresowanie konkursem przerosło nasze oczekiwania.



Wirtualna rzeczywistość to nadal technologia, do której dostęp ma stosunkowo wąskie grono specjalistów. Tym bardziej cieszy duże zainteresowanie imprezą zespołów, które zgłosiły do konkursu swoje projekty. Niezależnie od ostatecznych wyników, wszystkim zespołom należą się gratulacje i podziękowania za ciężką pracę. Wirtualna rzeczywistość to technologia o wielkim potencjale, nie tylko w branży rozrywkowej. Jednym z naszych założeń, jako organizatora imprezy, było pokazanie tej różnorodności i potencjału, wymiana wiedzy i doświadczeń a także promocja młodych, utalentowanych ludzi, którzy po raz pierwszy mieli szansę, by zaprezentować swoje projekty szerokiej publiczności.


Reklama



Z bardzo efektowną ale nadal trudno dostępną technologią wyszliśmy do ludzi, było to jednym z głównych założeń imprezy, dodaje Maciej. Do samego końca zgłaszały się firmy, osoby prywatne, pasjonaci i twórcy grup FB zrzeszających fanów wirtualnej rzeczywistości, którzy chcieli wziąć aktywny udział w imprezie. W jednej chwili okazało się, że aktywnych fanów wirtualnej rzeczywistości jest dużo więcej, niż mogłoby się to wydawać na pierwszy rzut oka. Aby wziąć udział w konkursie należało zgłosić swój zespół na stronie festiwalu: www.vrchallenge.io i, pamiętając o temacie przewodnim, przygotować emocjonujące, zapierające dech w piersiach doświadczenie VR. To zadanie udało się wszystkim znakomicie. Emocje jeszcze nie opadły, ale niebawem rozpoczynamy pracę nad kolejną edycją, plany są ambitne, bo pierwsza edycja wysoko postawiła poprzeczkę. O nowych pomysłach opowiemy niebawem.

Antyweb był patronem medialnym imprezy.

Organizatorem imprezy jest Le Polish Bureau, polski oddział interaktywnej firmy produkcyjnej UNIT9, która specjalizuje się w realizacji innowacyjnych, technologicznych elementów globalnych kampanii marketingowych. Firma tworzy projekty z pogranicza wielu światów: filmu, technologii, czy gier wideo. Jako jedna z dwóch firm na świecie przekroczyła liczbę stu nagród przyznanych przez FWA.

Ze swojej strony mogę jedynie pogratulować pomysłu i jego realizacji. Mam nadzieję, że to dopiero początek.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama