Ciekawostki technologiczne

Tego o kierowcach Ubera nie wiedzieliście. Nie mówi się o tym za wiele

Piotr Kurek
Tego o kierowcach Ubera nie wiedzieliście. Nie mówi się o tym za wiele
Reklama

Czy wiedzieliście, że Uber napędza mikro-przedsiębiorczość w Polsce? Ja się właśnie o tym dowiedziałem.

Uber pozwala na wygodne współdzielenie przejazdów, zamawianie jedzenia z dowozem lub przewożenie przesyłek.  Platforma, w Polsce, działa w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i na Śląsku. Jak dowiadujemy się z raportu #ProwadzęBiznes, przeprowadzonego przez Instytutu Badań Pollster i Agencję Badawczeą IZMAŁKOWA – to również bardzo dobra lekcja przedsiębiorczości.

Reklama

Raport #ProwadzęBiznes został oparty na dwóch modelach — jakościowym i ilościowym. Ten pierwszym polegał na przeprowadzeniu pogłębionych wywiadów z 12 kierowcami Ubera. Drugi model to ankieta składającą się pytań dotyczących przedsiębiorczości przeprowadzona na 3328 kierowcach. Ankieta oraz wywiady przeprowadzone były w Warszawie.

#ProwadzęBiznes wyłania 4 typy kierowców Ubera:

Kierowcy regularni – tę grupę, w 51% stanowią tzw. „nierozbudzeni przedsiębiorcy”. Uber to dla nich szansa na zaistnienie na rynku pracy. Chcą inwestować w swój rozwój, a jazdę za kółkiem traktują niemalże jak klasyczny etat.

Kierowcy biznesowi. Wśród niż przeważającą część, bo aż 71% stanowią „urodzeni przedsiębiorcy”. Interesują się nowymi technologiami, a w pracy chcą realizować się nie tylko zawodowo, ale też prywatnie, np. poprzez rozwijanie hobby czy spotykanie ciekawych ludzi.

Kierowcy jeżdżący dorywczo. Dla nich Uber to możliwość dorobienia pieniędzy. Nie inwestują w swoją pracę, ale szczególnie cenią sobie w niej elastyczność godzinową. W tej grupie 52% to „urodzeni przedsiębiorcy”. Pozostałe 48% własny biznes traktuje jako scenariusz możliwy do zrealizowania, ale dopiero w bliżej nieokreślonej przyszłości.

Urodzeni kierowcy. Przeważająca część, bo aż 65% to kierowcy z żyłką do przedsiębiorczości. Na pracę jako kierowca zdecydowali się z pasji do motoryzacji. Jazdę Uberem traktują jako możliwość zarobienia pieniędzy, a równocześnie chcą, by auta którymi jeżdżą same na siebie zarabiały.


58% kierowców interesuje się biznesem oraz planuje założenie własnej firmy. 41% współpracowników Ubera myśli o własnym startupie czy firmie, jednak w chwili obecnej nie decyduje się na podjęcie dalszych kroków w tym kierunku. Tylko 1% kierowców korzystających z Ubera nie zamierza zakładać własnej działalności i nie wyraża zainteresowania biznesem.

Reklama

Wyniki raportu #ProwadzęBiznes zaskoczyły nas in plus. Cieszymy się, że Uber jest trampoliną do rozwoju mikro-przedsiębiorczości w Polsce. Motorem, który napędza kierowców do założenia własnej działalności, jest elastyczna forma współpracy, w ramach której mogą wykonywać swoje obowiązki korzystając z naszej aplikacji. Docenienie elastycznych godzin pracy, poczucie niezależności, wolności i możliwości decydowania o sobie, zadeklarowało aż 94% spośród kierowców biorących udział w badaniu.

— powiedziała Ilona Grzywińska-Lartigue, Dyrektor Komunikacji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w firmie Uber.

Reklama

Źródło: informacja prasowa

 

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama