Według informacji podanych przez Ubera, każdego roku ponad 3,5 mln Amerykanów nie trafia na umówioną wizytę u lekarza z powodu kłopotów z transportem. Dzięki możliwościom jakie stwarza Uber. Teraz ma to być znacznie łatwiejsze, a placówka medyczna będzie mogła w każdej chwili sprawdzić, gdzie znajduje się pacjent, który ma umówioną wizytę. Co więcej, aby zamówić przejazd w ramach Uber Health nie będzie potrzebny ani smartfon, ani aplikacja. Firma uruchomiła specjalny serwis telefoniczny, dla tych, którzy z nowymi technologiami są na bakier.
Jak działa Uber Health?
Uber Health zapewnia elastyczne planowanie podróży pacjenta. Już na 30 dni przed planowaną wizytą u lekarza, pacjent korzystający z aplikacji może zaplanować trasę, wybrać dogodną godzinę i oszacować czas podróży. Dzięki temu możliwe jest wygodne ustalenie transportu na wizyty kontrolne, np. wtedy, gdy pacjent pozostaje jeszcze pod opieką określonej placówki medycznej.

źródło: Uber Health
Organizacje opieki zdrowotnej, a także użytkownicy usługi Uber Health z łatwością mogą śledzić pełny proces realizacji usługi: od momentu odebrania pacjenta, aż po jego transport do placówki medycznej i wizytę u lekarza. Według zapewnień firmy, standard usługi jest zgodny z ustawą o ochronie zdrowia i danych pacjentów HIPAA (Health Insurance Portability i Accountability Act). Przy wdrożeniu usługi Uber Health, firma Uber współpracowała z Clearwater Compliance. Rezultaty badania oceny ryzyka jednoznacznie dowiodły, że usługa w pełni odpowiada rygorystycznym standardom HIPAA, oraz że wrażliwe dane dotyczące zdrowia pacjentów są odpowiednio zabezpieczone i zaszyfrowane.
W trakcie programu pilotażowego Uber Health testowało ponad 100 placówek medycznych w całych Stanach Zjednoczonych.
Więcej z kategorii Uber:
- Jazda nowym samochodem w ciszy i z klimatyzacją dla tych wybredniejszych klientów Ubera
- Uber rozwija dostawy jedzenia i kupuje startup za 2,6 mld dolarów
- Zamawianie przejazdu Uberem na godziny. Czy taka funkcja przyjmie się w Polsce?
- Uber jest niezatapialny. Najpierw utrata 50 proc. wartości, teraz masowe zwolnienia, a w firmie - optymizm
- 10 najczęściej gubionych w Uberze przedmiotów w Polsce