Płatności i bankowość

Tylko w 4 dni 4 mln transakcji BLIKIEM na kwotę 600 mln zł

Grzegorz Ułan
Tylko w 4 dni 4 mln transakcji BLIKIEM na kwotę 600 mln zł
Reklama

Ostatnie promocje zakupowe, począwszy od Dnia Singla, po Black Friday i Cyber Monday to okazja do pochwalenia się nie tylko wynikami sprzedażowymi, ale też i popularnością w tym okresie różnego rodzaju płatności, które wykorzystujemy do zakupów w sieci. Nie omieszkał zrobić to teraz PSP, operator płatności mobilnych BLIK

Patrząc po wykorzystaniu BLIKA przy płatnościach w sieci w Black Friday i Cyber Monday można śmiało powiedzieć, że to ten pierwszy dzień promocji jest popularniejszy w Polsce.

Reklama

W Black Friday dokonaliśmy 1,01 mln transakcji na kwotę 149 mln zł, z kolei w Cyber Monday 870 tysięcy transakcji na kwotę 107 mln zł. Porównywalnym z Black Friday dniem w tym okresie przedświątecznych promocji był tylko Dzień Singla i to tylko pod względem liczby transakcji.

Mowa tu oczywiście tylko o transakcjach w e-commerce, bo we wszystkich kanałach - wartości transakcji przy płatnościach w sklepach internetowych i stacjonarnych, wypłaty z bankomatów czy płatności P2P były wyższe. No, ale wspomniane wyżej promocje, to przede wszystkim sprzedaż internetowa dobrze, że BLIK je wyszczególnił.

Coby pokazać skalę wzrostu wysokości transakcji BLIKIEM w Black Friday, łącznie było ich 1,2 mln we wszystkich kanałach (1 mln w e-commerce), a średnia dzienna liczba transakcji odnotowywana w trzecim kwartale tego roku to 615 tysięcy.

Monika Król, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK:

Piątki są zwykle najmniej intensywnym dniem roboczym pod względem liczby transakcji realizowanych BLIKIEM, ich udział tego dnia we wszystkich dniach tygodnia wynosi 13,6 proc. Tak więc siła marketingowa Black Friday skłoniła konsumentów do znacznie intensywniejszych zakupów w ten konkretny dzień. Jednak analizując dane widzimy, że kolejne trzy dni również były zakupowo bardzo intensywne. W sobotę odnotowaliśmy prawie 800, a w niedzielę blisko 900 tys. transakcji – czyli również powyżej średniej.

Na koniec zerknijmy jeszcze jak wyglądał rozkład godzinowy zakupów w Black Friday. Na dobre przysiedliśmy do zakupów w sieci po 9:00 godzinie i mniej więcej przez cały dzień utrzymywało się o to na podobnym poziomie. Szczyt zakupowy przypadł na godziny od 20:00 do 21:00. Ciekawy jest wskaźnik z godziny 00:00 z czwartku na piątek, widać po nim, że niektórzy internauci czekali na promocje uruchamiane od razu po północy w piątek.

Źródło: PSP BLIK.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama