Felietony

Toyota ma co świętować: sprzedała polskim klientom już 40 000 hybryd!

Marek Adamowicz
Toyota ma co świętować: sprzedała polskim klientom już 40 000 hybryd!
Reklama

Toyota oferuje samochody hybrydowe na polskim rynku od 2004 roku. Od tego czasu udało się sprzedać polskim klientom ponad 40 000 takich aut. To ogromny sukces japończyków.

Samochody hybrydowe coraz mocniej zdobywają polskie rynki. Swoimi wynikami sprzedaży pochwaliła się właśnie Toyota, Od początku sprzedaży tych ekologicznych aut, dostarczyła ona swoim klientom już ponad 40 000 takich aut. Osiągnięcie takiego pułapu sprzedaży ogólnej, zajęło Toyocie ponad 14 lat. Pierwsza hybrydowa Toyota Prius została wprowadzona na polski rynek w 2014 roku. Od tego czasu z roku na rok wyniki sprzedażowe ekologicznych aut były coraz lepsze i poprawiały się o kolejne procenty. Z cząstkowych danych za obecny rok wynika, że są szanse na poprawę kolejnych wyników, związanych ze sprzedażą ekologicznych aut.

Reklama


Z danych IBRM Samar wynika, że od stycznia do połowy lipca bieżącego roku, sprzedaż Toyoty na polskim rynku wyniosła 8380 samochodów. Auta hybrydowe stanowią 27% tej liczby (co daje wynik 2263 aut). Najchętniej wybieraną hybrydą na polskim rynku jest Toyota CH-R. Sprzedano jej w ostatnich miesiącach ponad 2530 egzemplarzy. Na drugim miejscu znalazła się hybrydowa Toyota Auris (która ma też największą łączną sprzedaż wśród wszystkich aut hybrydowych dostępnych w Polsce na poziomie 15000 sztuk) oraz Toyota RAV4 Hybrid z wynikiem 1799 aut. Warto tutaj podkreślić, że Toyota ma szeroki wybór modeli hybrydowych – łącznie jest ich aż osiem. Hybrydowego reprezentanta z Japonii znajdziemy praktycznie w każdej klasie i segmencie. Toyota oferuje zarówno małe hybrydowe auta miejskie jak i duże hybrydowe SUV-y.


W 2019 roku do oferty dołączy kolejny hybrydowy model w gamie Toyoty. Gamę modelową uzupełni legendarna Toyota Camry, która po kilkunastu latach nieobecności na polskim i europejskich rynkach, powróci do sprzedaży na Starym Kontynencie. Chociaż hybrydy nie zostały objęte korzyściami, które zostały zapisane w Ustawie o Elektromobilności, to podejrzewamy, że wyniki sprzedażowe Toyoty nie są ostatnim słowem, które mają do powiedzenia japończycy – zwłaszcza, że obecne trendy wskazują na kolejne wzrosty w całkowitej sprzedaży nowych samochodów na polskim rynku.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama