Gifowa saga dobiega końca – Zuckerberg po przegranej z organem nadzoru konkurencji dopina sprzedaż serwisu Giphy
Trzy lata temu Facebook (dziś Meta) Marka Zuckerberga przejął największą bazę gifów w internecie za 400 milionów dolarów. Interes ten przysporzył więcej problemów niż pożytku, bo transakcja nie spodobała się brytyjskiemu urzędowi ds. konkurencji i rynków (CMA). Ten doszukał się w przejęciu Giphy złamania postanowień prawa antymonopolowego i nakazał Facebookowi sprzedaż serwisu. Dziś Giphy mają już nowego właściciela.
Giphy sprzedane za 53 miliony dolarów
Popularny serwis z animowanymi obrazkami generuje dziennie aż 15 milionów wyświetleń w różnych mediach. Platforma może pochwalić się też oficjalnym partnerstwem z TikTokiem, Snapchatem i Instagramem. Współpracują z nią też znane marki – NBA, Netlix, Disney czy MLB. Wszystko to trafia teraz pod skrzydła Shutterstock – amerykańskiego posiadacza gigantycznej bazy zdjęć stockowych – który wykupił Giphy za 53 miliony dolarów.
Strony są już dogadane, ale ostateczne dopięcie sprzedaży odbędzie się w przyszłym miesiącu. Shutterstock przewiduje, że Giphy osiągną „minimalny przychód” jeszcze w tym roku.
„To kolejny ekscytujący krok w podróży Shutterstock jako kompleksowej platformy kreatywnej. Dzięki przejęciu Giphy rozszerzamy punkty kontaktu z naszymi odbiorcami poza przypadki zastosowań związanych głównie z profesjonalnym marketingiem i reklamą oraz rozszerzamy je na swobodne rozmowy”. – dyrektor generalny Shutterstock, Paul Hennessy
Przejęcie nie oznacza, że Giphy znikają z Facebooka – API wciąż będzie kompatybilne z portalem Marka Zuckerberga.
Stock image from Depositphotos
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu