Social Media

TikTok chce być jak YouTube. Nowy format wideo ma pojawić się na platformie

Kacper Cembrowski
TikTok chce być jak YouTube. Nowy format wideo ma pojawić się na platformie
Reklama

TikTok testuje nowe rozwiązanie, które wprowadza… 30-minutowe poziome materiały na platformę. Chińska aplikacja rzuca wyzwanie YouTube’owi.

Wszyscy wprowadzali do siebie format z TikToka. Czas odwrócić role

O TikToku można powiedzieć wiele — niezależnie od naszej opinii o chińskiej aplikacji — lecz pewne jest jedno: to globalny fenomen. W ciągu ostatnich miesięcy (a właściwie lat) nie miała sobie równych pod względem ilości pobrań na urządzeniach mobilnych, wyprzedzając wszystkie inne aplikacje, które wcześniej dominowały na rynku. Instagram, YouTube i Facebook znalazły się w cieniu tego chińskiego giganta, który dumnie patrzył na nie z góry — i sytuacja ta się nie zmienia. W rzeczywistości, największe platformy społecznościowe starały się naśladować TikToka, wprowadzając coraz więcej funkcji przypominających jego styl, a filmy w formacie pionowym zalewają Internet z każdej strony — to już nowy główny format wideo w sieci.

Reklama
Źródło: Depositphotos

YouTube wprowadził format Shorts, Meta wprowadziła Rolki na Instagramie i Facebooku, na których punkcie całkowicie oszalała (w końcu był moment, że Instagram całkowicie miał zamienić się w TikToka 2.0, co jednak powstrzymał bunt społeczności), Snapchat wprowadził swoje Highlights, a na swoje verticalowe rozwiązania zdecydowały się nawet aplikacje, które nigdy nie przyszłyby nam do głowy, myśląc o TikToku — czyli na przykład Reddit, Amazon czy Spotify. Pora odwrócić role.

TikTok chce być jak YouTube. Platforma Google ma powody do strachu?

TikTok już od jakiegoś czasu wprowadzał coraz dłuższe materiały — najpierw było to maksymalnie 15 sekund, później 60 sekund, a dalej limity osiągały wartość trzech minut, 10 minut i w końcu obecnych 15 minut. To jednak nie koniec — platforma chce jeszcze dłuższe materiały; i to nie pionowe, a poziome. Jak Matt Navarra zauważył na swoim koncie na Threads, TikTok chce „umocnić” 30-minutowe poziome wideo.

Navarra opisał nowy program „Video View Booster” na TikToku, który daje twórcom treści szansę na uzyskanie dodatkowych wyświetleń poprzez publikowanie filmów w orientacji poziomej trwających ponad 1 minutę. Ta sama osoba jako pierwsza niedawno informowała o tym, że TikTok powoli wprowadza półgodzinne materiały. Wygląda więc na to, że TikTok chce stać się prawdziwą konkurencją dla YouTube’a. Co o tym sądzicie? Dajcie znać w komentarzach.

Źródło: Threads / Matt Navarra

Grafika wyróżniająca: Depositphotos

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama