Biznes

Thermomix dostał czkawki. Producent robota może mieć problem

Patryk Łobaza
Thermomix dostał czkawki. Producent robota może mieć problem
Reklama

Vowerk, czyli niemieckie przedsiębiorstwo odpowiedzialne za produkcję robotów kuchennych Thermomix, właśnie opublikowało raport finansowy. Liczby nie wyglądają źle, lecz w porównaniu z zeszłym rokiem, w Polsce sprzedano znacznie mniej urządzeń.

Firma Vorwerk opublikowała dane sprzedażowe za 2024 rok, z których jasno wynika, że w Polsce – będącej jednym z kluczowych rynków dla producenta Thermomiksa – sprzedaż kultowego robota kuchennego wyraźnie spadła. W minionym roku do rąk polskich klientów trafiło 172,2 tys. zestawów, co oznacza aż o 60 tys. mniej niż w rekordowym 2023 roku, kiedy sprzedano 232 tys. egzemplarzy.

Reklama

Polacy rzadziej kupują Thermomiksa? A może czekali na nowy model?

Bezpośrednią przyczyną spadku zainteresowania robotami marki Vorwerk w 2024 roku może być wyczekiwanie na premierę nowej wersji urządzenia. Plotki o takowej pojawiał się na kilka miesięcy przed oficjanlną prezentacją. Thermomix TM7 został zaprezentowany na początku 2025 roku i już zdążył wzbudzić ogromne zainteresowanie. Jak podaje Vorwerk, jeszcze przed rozpoczęciem tradycyjnych pokazów na żywo zamówiono globalnie ponad 300 tys. sztuk nowego modelu. To może tłumaczyć mniejsze zainteresowanie wersją TM6 w końcówce 2024 roku.

Mimo gorszych wyników sprzedażowych, Vorwerk w Polsce nadal radzi sobie dobrze finansowo. Jak podał Business Insider, przychody spółki w naszym kraju przekroczyły 574 mln zł, a zysk netto wyniósł ponad 33 mln zł. Dodatkowo, serwis kulinarny Cookidoo, czyli integralna część ekosystemu Thermomiksa, ma już w Polsce ponad 2,8 mln użytkowników, co stanowi niemal połowę wszystkich subskrybentów na świecie.

Polska pozostaje drugim – po Niemczech – najważniejszym rynkiem dla Vorwerk. Firma zatrudnia tu ponad 10 tys. osób, z czego zdecydowaną większość (9,9 tys.) stanowią przedstawiciele handlowi. To właśnie ich praca stoi za sukcesem marki nad Wisłą. Firma działa w Polsce od 1995 roku i właśnie obchodzi 30-lecie obecności na naszym rynku.

Z kolei globalne przychody firmy Vorwerk w 2024 roku wyniosły 3,2 miliarda euro. Spółka zapowiada dalszy rozwój i stawia sobie ambitny cel: do 2030 roku chce być "najbardziej atrakcyjną firmą sprzedaży bezpośredniej na świecie".

Grafika: depositphotos

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama