Felietony

Też nie wiedzieliście, że opinie o produktach w drogerii Rossmanna piszą jej pracownicy?

Grzegorz Ułan
Też nie wiedzieliście, że opinie o produktach w drogerii Rossmanna piszą jej pracownicy?
Reklama

Opinie w sieci, to śliski temat, bez takich doniesień, poziom zaufania do nich jest już i tak bardzo niski. Niemniej i tak mocno mnie zdziwiła ta wiadomość, myślę, że nie tylko mnie.

Kilka dni temu w serwisie Wykop.pl, jeden z jego użytkowników wkleił zrzut rozmowy z pracownikiem Rossmanna, przeprowadzonej na ich profilu na Facebooku. Oto ten zrzut:

Reklama

Bohater tego zrzutu zapytał, w jaki sposób mógłby dodawać opinie o produktach znajdujących się w sklepie Rossmanna, odpowiedź zaskoczyła nie tylko jego, jak widać po popularności tego wpisu na Wykopie. Okazało się, że opinie te mogą zostawiać w drogerii Rossmanna jedynie członkowie Klubu Recenzentów, w szeregi którego dopuszczani są tylko pracownicy Rossmanna.

Kolejny z użytkowników Wykopu zamieścił pod tym wpisem swój komentarz, według którego można wywnioskować, że do Klubu Recenzentów nie są przyjmowane osoby z zewnątrz.

Pracuję w Rossmannie i potwierdzam to w 100%, ostatnio pytałem dziewczyn o to XD Dołączenie do tego klubu daje to, że co jakiś czas dostajesz nowe kosmetyki za free, ale musisz potem wystawić im opinię na ich stronie :) A z tym, że ktoś z zewnątrz też może dołączyć to pierwsze słyszę.

Nadal jednak nie mogłem uwierzyć w taki stan rzeczy, zapytałem więc bezpośrednio rzecznika prasowego Rossmanna czy to prawda, a jeśli tak, to skąd ten pomysł i jaką wartość dla konsumentów/klientów mają mieć takie opinie o produktach?

Oto odpowiedź, jaką otrzymałem.

Agata Nowakowska, rzecznik prasowy Rossmann:

Nasz Klub Recenzenta został w początkowej fazie stworzony głównie z myślą o pracownikach naszych drogerii, których jest kilkanaście tysięcy (uczestnictwo w Klubie Recenzenta jest dobrowolne). Oni najlepiej znają dostępne w naszej drogerii produkty – otrzymują co miesiąc do przetestowania nowości –, by w relacjach z klientami mogli dysponować ekspercką wiedzą w zakresie oferowanego przez nas asortymentu.

Reklama

Takie jest zadanie pracowników naszych sklepów: wykazywać się kompetencjami w obsłudze klienta, służyć im radą przy wyborze najlepszych dla nich artykułów, tak by każdy klient i każda klientka czuli się jak najlepiej obsłużeni zgodnie ze swoimi potrzebami i oczekiwaniami.

Program Klubu Recenzenta jest na bieżąco udoskonalany, nie wykluczamy, że kolejnym krokiem będzie otwarcie się na opinie jeszcze większej grupy osób niż dotychczas.

Reklama

Natomiast już dziś każdy może podzielić się z nami swoją opinią o konkretnym produkcie w naszych mediach społecznościowych.

Czy jest, o co kręcić aferę? Stało się coś wielkiego? Przyznam, że mam mieszane uczucia, to ich sklep, ich zabawki, jednak z drugiej strony brakuje mi pewnego rodzaju konsekwencji w takich działaniach. Skoro to takie oczywiste i normalne, że pracownicy opiniują sprzedawane produkty, to dlaczego takiej informacji nie ma na stronie.

To pierwszy z brzegu produkt, na który wszedłem. Nie mając tej wiedzy, co dzisiaj nigdy bym na to nie wpadł, że to opinie pracowników.

Ja to jeszcze z dużą rezerwą podchodzę do opinii pod produktami w jakichkolwiek sklepach, ale co mają powiedzieć osoby, które za bardzo nie są obeznane w tym, co się dzieje w internecie, a robią zakupy na podstawie takich opinii?

Nie twierdzę, że te opinie są nierzetelne, wyglądają na całkiem zgrabnie napisane, poza tym sam lubię robić zakupy w ich sklepach, bo produkty mają dobre w dobrych cenach i w ogóle lubię atmosferę w ich stacjonarnych drogeriach, niemniej stosowna informacja na stronach opinii, kto ich udziela, byłaby wskazana i dodała przejrzystości dla ich poczynań.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama