7

Rossmann wdraża SameDay X-press Couriers – towar będzie dostarczany w dniu zakupu

Konrad pisał kilka miesięcy temu o usłudze FurgonetkaDziś, czyli opcji otrzymania zamówionego towaru w dniu zakupu. Rozwiązanie bardzo atrakcyjne z punktu widzenia klienta, to jeden z atutów pakietu Amazon Prime wdrażanego przez amerykański sklep. W końcu zaczyna się rozwijać nad Wisłą, a sklepem, który może to spopularyzować, jest popularna drogeria Rossmann.

Rossmann wdraża usługę SameDay X-press Couriers i to może pomóc rozwiązaniu w Polsce – jeżeli konkurencja będzie chciała nadążyć za wielką siecią, powinna się zdecydować na podobny ruch, a z biznesu drogeryjnego pewnie przeniesie się to na inne segmenty rynku. Adam Tomczak z X-press Couriers tak przedstawia sprawę:

„Bardzo cieszymy się, że to właśnie z nami Rossmann postanowił wdrożyć dostawę tego samego dnia – jesteśmy pomysłodawcą i pierwszą firmą kurierską w Polsce, która zaoferowała ją sektorowi e-commerce. W ramach tej usługi dostarczyliśmy już ponad 20 000 przesyłek i obecnie finalizujemy jej wdrożenie w kolejnych znanych i lubianych sklepach internetowych”.

Widać zatem, że Rossmann to dopiero początek i niebawem powinno się wydarzyć coś równie ciekawego. Przedstawiciel drogerii przypomniał przy okazji tych doniesień, że firma weszła w e-commerce w ubiegłym roku, więc stosunkowo szybko zdecydowano się na rozwinięcie nowej usługi.

„Na razie możliwość dostawy tego samego dnia jest dostępna na terenie aglomeracji warszawskiej i Łodzi. W przyszłości planujemy uruchomić tę usługę we wszystkich największych miastach w Polsce”– powiedział Jakub Jankowski z firmy Rossmann.

Jak działa opcja SameDay? Towar musi być zamówiony w sklepie internetowym do 16. Chociaż w przypadku Rossmanna jest to 15. Klient wybiera porę dostawy z trzech przedziałów czasowych 10:00-14:00, 14:00-17:00 oraz 18:00-22:00. Rozwiązanie dobrze obrazuje jedna z grafik umieszczona we wpisie.

Usługa startuje na dość ograniczonym obszarze, ale z czasem jej zasięg pewnie ulegnie zmianie. Kto wie, może to naprawdę ważna data w historii polskiego e-commerce?