Apple

Ten iPhone był porażką. Apple go wycofało, a teraz cieszy się ogromnym zainteresowaniem!

Kamil Świtalski
Ten iPhone był porażką. Apple go wycofało, a teraz cieszy się ogromnym zainteresowaniem!
Reklama

Ciekawe dane dotyczące azjatyckiego rynku. Koreańczycy po latach faworyzowania Samsunga postanowili kupować iPhone'y. Tymczasem Japończycy odkrywają magię iPhone 13 Mini.

Linia smartfonów iPhone Mini od początku skradła serca użytkowników, którym zależało na użytecznym MAŁYM smartfonie. Podczas gdy większość producentów walczy o to kto zaserwuje nam największy ekran który nie będzie jeszcze tabletem, Apple przy wprowadzaniu iPhone 12 postanowiło obrać przeciwną ścieżkę. I zaserwowało mniejszy smartfon. Za nimi tą ścieżką postanowili kroczyć także inni producenci, ale... rynek zweryfikował potrzeby użytkowników.

Reklama

iPhone 13 Mini był ostatnim przedstawicielem maluchów u Apple. Już w 2022 firma w "podstawowym" modelu zaserwowała jego większy wariant, ostatecznie rezygnując z mniejszych modeli. Szkoda, ale słupki sprzedaży mówią same za siebie. Klienci zagłosowali portfelem i zdecydowali, że nie potrzebują małych smartfonów.

Okazuje się jednak, że są rynki na których maluchy cieszą się dużą popularnością. Zła wiadomość jest taka, że mleko się już rozlało — i wątpię, by firma do tematu planowała wrócić. Nie zmienia to jednak faktu, że iPhone 13 Mini na niektórych rynkach cieszy się ogromnym zainteresowaniem.

W Japonii, gdzie konsumenci preferują mniejsze smartfony, sprzedaż iPhone'ów 12 i 13 Mini wzrosła ponad dwukrotnie w pierwszym tygodniu od premiery nowego iPhone'a 15, według japońskiego dziennika Nikkei.

Ponieważ Apple zawiesiło sprzedaż telefonów Mini na swojej oficjalnej stronie internetowej, japońscy konsumenci zwracają się do sklepów internetowych z używanymi telefonami, aby je kupić.

Koreańczycy zakochali się w iPhone 15. Kupują nowe smartfony Apple na potęgę

Każdy rynek rządzi się swoimi prawami i ciekawie wygląda teraz sprawa Korei Południowej. Jak informuje redakcja The Korea Herald, opierając się na danych z kilku firm gromadzących dane o lokalnym rynku, tamtejsi użytkownicy pokochali iPhone'a. Przez lata napędzani lokalnym patriotyzmem wybierali Samsunga, tym razem jednak wykazują ogromne zainteresowanie produktami Apple.

Sprzedaż najnowszej linii iPhone'ów - iPhone'a 15, iPhone'a 15 Plus, iPhone'a 15 Pro i iPhone'a 15 Pro Max - wzrosła o 41,9 procent w pierwszym miesiącu od oficjalnej premiery, która miała miejsce 13 października, w porównaniu do serii iPhone'ów 14 sprzed roku, według firmy Atlas Research and Consulting.

Sprzedaż mniejszego i tańszego iPhone'a 15 w szczególności wzrosła ponad dwukrotnie w tym samym okresie, podczas gdy najdroższy iPhone 15 Pro Max odnotował 42,3-procentowy wzrost sprzedaży.

To ciekawy i przyznam — dość niespodziewany — obrót spraw. Ale jednym z powodów dla których Koreańczycy mają chętniej wybierać iPhone'y w tym roku są dużo bardziej korzystne oferty u operatorów. Ale także Apple Pay ma być jedną z tych usług, przez które użytkownicy decydują się na wybór sprzętu od Apple. Ale rzekomą funkcją po którą regularnie sięgają Koreańczycy jest nagrywanie rozmów. Coś, co nie jest jest dostępne systemowo w iPhone'ach. Ale operator SK Telecom przygotował specjalną aplikację, która umożliwia taką funkcję... co również mogło wpłynąć na ich wybór.

Reklama

Źródło

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama