Tydzień temu publikowaliśmy Wam wyniki cyklicznego badania UKE na temat funkcjonowania rynku telekomunikacyjnego w Polsce dla klientów indywidualnych. Pora przyjrzeć się wynikom badania przeprowadzonego w polskich firmach.

UKE zapytał firmy w Polsce jak korzystają z usług telekomunikacyjnych, w kontekście dostępu do internetu, telefonów komórkowych czy telefonów stacjonarnych. Dla przypomnienia, jeśli chodzi o klientów indywidualnych, jedynie 7% deklaruje korzystanie jeszcze z telefonii stacjonarnej. Przy czym to korzystanie to chyba nieco na wyrost, podejrzewam, że większość z nich ma numer stacjonarny w cenie pakietu z innymi usługami.
Jak to wygląda wśród firm? Sprawdźmy, ale przyjrzymy się też pozostałym usługom telekomunikacyjnym.
Nie będzie tu zaskoczeniem, że zdecydowana większość firm korzysta z telefonów komórkowych i dostępu do internetu. Nie dziwi też niewielki odsetek firm z telewizją, bo w odróżnieniu od gospodarstw domowych, firmy płacą za każdy odbiornik telewizyjny w firmie, a w firmach łatwiej o przeprowadzenie kontroli.
Telefonia komórkowa w firmach w Polsce
97% firm w Polsce deklaruje korzystanie z telefonii komórkowej, płacąc za te usługi średnio od 150 zł do 6297 zł, w zależności od liczby zatrudnionych. Przy dużych firmach powyżej 50 zatrudnionych mamy jednak zbyt małą próbę, by wyciągać tu jakieś wnioski.
Telefonia stacjonarna w firmach w Polsce
Z kolei z telefonii stacjonarnej aktualnie korzysta 39% firm w Polsce, wydając na nią 68 zł w małych i 103 zł w średniej wielkości firmach.
Stosunkowo niewielki odsetek odpowiedzi dotyczył praktycznych zalet korzystania z telefonu stacjonarnego. Trudno się temu dziwić, osobiście wolę kontaktować się z firmami na numery komórkowe, pewnie też po części z przyzwyczajenia, ale głównie z tego powodu, że telefon komórkowy przeważnie odbiera żywa osoba, a telefon stacjonarny zwykle automat. Niemniej, nawet jak na stronie firmy czy w wizytówce Google mam kontakt na numer stacjonarny, szukam numeru komórkowego.
Dostęp do internetu w firmach w Polsce
Podobny odsetek firm, co w przypadku telefonu komórkowego korzysta z dostępu do internetu. UKE rozgranicza tu dostęp stacjonarny 71% i mobilny - 51% w smartfonie oraz 28% na komputerze.
Źródło: UKE.
Stock Image from Depositphotos.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu