Samsung

Tak wyglądają dom i firma przyszłości według Samsunga

Tomasz Popielarczyk
Tak wyglądają dom i firma przyszłości według Samsunga
Reklama

Samsung na IFA to nie tylko konferencja Unpacked, na której zaprezentowano największe premiery z segmentu mobilnego. Przez pozostałe dni obecności na ...

Samsung na IFA to nie tylko konferencja Unpacked, na której zaprezentowano największe premiery z segmentu mobilnego. Przez pozostałe dni obecności na IFA Koreańczycy zaprezentowali szereg innych, nowych rozwiązań, od których uderzał futuryzm i wizjonerstwo.

Reklama

Jak wygląda inteligentny dom według Samsunga? Składa się na niego wiele urządzeń połączonych w jeden spójnie funkcjonujący ekosystem. Oglądacie telewizję przed snem? To wyobraźcie sobie, że zegarek Gear na Waszym nadgarstku monitorując stale puls, rozpozna, kiedy zaśniecie. Wówczas światło zostanie delikatnie wygaszone a telewizor wyłączony. Pobudka o ósmej? Zegarek rozpozna fazy snu, obudzi nas o najodpowiedniejszej porze, a także automatycznie włączy oświetlenie, dostosowując je do aktualnej pogody za oknem. Odsłaniając zasłony/rolety/żaluzje nie doznamy szoku i spokojny, stopniowy sposób będziemy mogli rozpocząć dzień.


To tylko jeden z przykładów. Samsung stara się wdrożyć innowacje wszędzie, gdzie to możliwe. Pralka z WiFi nie tylko automatycznie uruchomi odpowiedni program w sytuacji, gdy będziemy dojeżdżali do domu po całym dniu w pracy, ale również za pomocą aplikacji mobilnej poinformuje nas o efektach. Telewizor jest natomiast w stanie efektywnie współpracować z tabletem, wykorzystując go jako drugi ekran i dostarczając treści będące uzupełnieniem dla aktualnie oglądanej audycji.


A skoro o telewizorach mowa, Samsung chce łamać tutaj wszelkie bariery. Koreański producent buduje swoje portfolio w oparciu o zakrzywione ekrany. Największy 105-calowy telewizor tego typu ma efektywnie współgrać z zakrzywionym soundbarem. Jakość dźwięku i obrazu robią duże wrażenie (choć to jedynie moja opinia oparta na tym, co widziałem i słyszałem), a to wszystko przy kompletnym braku kabli (urządzenia łączą się bezprzewodowo). To samo dotyczy sytuacji, w której RTV od Samsunga rozlokujemy w całym domu. Użytkownik przechodząc z pomieszczenia do pomieszczenia będzie mógł zabierać ze sobą "dźwięk i obraz", kontynuując oglądanie i słuchanie bez potrzeby jakiejkolwiek dodatkowej aktywności.



Reklama

Kolejnym istotnym czynnikiem jest rozdzielczość ekranu. Ultra HD wchodzi pod strzechy, a partnerstwo Samsunga z takimi markami, jak Amazon, Netflix, maxdome, Wuaki.tv i CHILI ma zapewnić stały przypływ treści. Na tym nie koniec. Współpraca SCSA (Secure Content Storage Association), a więc firmami SanDisk, 20th Century Fox, Warner Bros i Western Digital ma ostatecznie zamknąć usta wszystkim, którzy bagatelizują rolę telewizorów i ekranów 4K. Widać to już było w lipcu br., kiedy zadebiutowała samsungowska przystawka telewizyjna UHD z dyskiem 500 GB oraz umieszczonymi na nim 40 filmami w wysokiej rozdzielczości. Samsung aktywnie angażuje się w dystrybucję treści i nie zamierza na tym poprzestawać.


Reklama


Samsung chce być wszędzie. Zaprezentowana podczas konferencji pralka ma poruszać większym niż kiedykolwiek otworem do załadowywania. Kuchnia indukcyjna imituje palniki gazowe, podświetlając garnki niebieskim światłęm o zmiennej intensywności. Zmywarkę natomiast wyposażono w rewolucyjny system WaterFall, który działając na zasadzie wodospadu, ma oszczędzać wodę i efektywniej domywać naczynia. Teoretycznie może to nie mieć zbyt wiele wspólnego z branżą nowych technologii. Zanim się jednak obejrzymy, cały nasz dom będzie kontrolowany za pomocą jednej aplikacji. A to sprawi, że klient, który kupił telewizor z logo Samsunga, zdecyduje się też na jego pralkę, głośniki, telefon... Po prostu przyniesie mu to korzyści, a więc dlaczego miałby szukać szczęścia w objęciach innej marki?


Choć Smart Home Samsunga nie jest rozwiązaniem zamkniętym. Firma zapowiada opublikowanie SDK, które pozwoli jej partnerom (i nie tylko) tworzyć rozwiązania i wprowadzać na rynek produkty kompatybilne z tym ekosystemem. Ma temu sprzyjać jeden z ostatninich nabytków Koreańczykó - firma SmartThings, która właśnie tworzyła i rozwijała tego typu platformę.


Reklama

Jeszcze ciekawiej wyglądają plany Samsunga związane z biznesem. Koreańczycy są tutaj aktywni od dawna, ale jeszcze nigdy nie promowali tego tak aktywnie. Firma chce być wszędzie - w hotelach, restauracjach, szpitalach, biurach, na lotniskach i w wielu, wielu innych miejscach. Ma w tym oczywiście pomóc odpowiednio skrojona oferta. Produktem niewątpliwie wyróżniającym się na tym tle jest Galaxy Tab Active, któremu poświęcę jednak osobny artykuł. Wraz z samodzielnie działającymi, wyposażonymi w 10-calowe ekrany drukarkami, a także rozbudowaną ofertą ekranów i paneli LCD stanowi on filar koreańskiego portfolio. W trakcie targów pokazywano nam interaktywne tablice, stacje dokujące dla tabletów będące terminalami płatniczymi oraz specjalnie opracowane pod kątem hoteli telewizory. Rozwiązania te mają nie tylko służyć innowacji, ale również oszczędnościom. Telewizor jako accesspoint w hotelu pokojowym będzie o wiele tańszy niż rozciąganie sieci WiFi po całym budynku, a przewodowe połączenie go z centralą, da obsłudze szereg nowych instrumentów służących interakcji z gośćmi.


Przyszłość w wykonaniu Samsunga zapowiada się niesamowicie. Nie tworzą jej jednak pojedyncze produkty, a cała spójna, kompatybilna i komunikująca się ze sobą linia urządzeń - właśnie to na IFA w wykonaniu Koreańczyków wywarło na mnie największe wrażenie.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama