Konsole

Nie chcecie naprawiać Steam Decka w domu? Valve uruchamia centra napraw

Piotr Kurek
Nie chcecie naprawiać Steam Decka w domu? Valve uruchamia centra napraw
0

Valve uruchamia centra napraw Steam Deck. To odpowiedź na oczekiwania graczy, którzy nie chcą samodzielnie naprawiać urządzenia we własnych domach.

Steam Deck ma być na tyle przyjazdy graczom, że "konsolkę" można łatwo naprawić - także w warunkach domowych. Firma Valve nawiązała współpracę z popularnym serwisem iFixit, który sprzedaje części zamienne do przenośnego urządzenia oraz dostarcza szczegółowe instrukcje pozwalające na szybką i bezpieczną wymianę uszkodzonych części. Jednak nie każdy czuje się na siłach, by w domowym zaciszu bawić się elektroniką. Tym bardziej jeśli urządzenie wciąż objęte jest gwarancją.

Rozwiązaniem dla tych osób są uruchomione właśnie centra napraw, o których informuje Valve. Centra zajmować się będą naprawami objętymi gwarancją oraz tymi, których gwarancja nie obejmuje. Po zgłoszeniu usterki i wysłaniu urządzenia do jednego z serwisów, pracownicy ocenią czy Deck podlegać będzie darmowej naprawie. Jeśli uszkodzenie nie jest objęte gwarancją, serwis zaproponuje odpłatną naprawę urządzenia - jest ona opcjonalna i jeśli się na nią nie zdecydujemy, sprzęt zostanie zwrócony w obecnym stanie.

Centra napraw Steam Deck. Coś dla tych, którzy nie chcą samodzielnie naprawiać urządzenia

Firma przedstawia dwa przykładowe scenariusze, które pokazują w jaki sposób naprawiane mogą być urządzenia Steam Deck - bezpłatnie w ramach gwarancji oraz takich, które gwarancja nie obejmuje:

  • Jeśli na waszym urządzeniu zacznie pojawiać się problem z przerywanym działaniem przycisku (rzadki przypadek, ale jednak się zdarza), skontaktujcie się z pomocą techniczną, a uzyskacie pomoc dotyczącą przesłania Decka do jednego z naszych centrów napraw. Nasz zespół zbada sprawę, wymieni przycisk, przetestuje i skalibruje urządzenie, a następnie odeśle je wam naprawione - za nic nie zapłacicie, gdyż odbywa się to w ramach gwarancji.
  • Jeśli pies pogryzie wam drążek i go zepsuje, to nie jest to problem objęty gwarancją. Dotychczas waszą jedyną opcją była samodzielna naprawa, ale teraz będziecie mogli skontaktować się z pomocą techniczną, która przekaże wam instrukcje przesłania Steam Decka do jednego z naszych centrów napraw. Nasz zespół obejrzy urządzenie i zaoferuje wymianę i kalibrację drążka za opłatą. Ta opcja będzie również dostępna po upływie gwarancji.

Skontaktowałem się z polskim oddziałem pomocy techniczną Valve dopytując, jak wygląda kwestia centrów napraw w naszym kraju - niestety na stronach nie ma żadnej informacji i wszelkie pytania trzeba kierować poprzez formularz kontaktowy. Jeśli otrzymam odpowiedź, tekst zostanie zaktualizowany.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

news