Ericsson już dawno wypadł z rynku konsumenckiego, co jednak nie znaczy, że stracił swoją pozycję w biznesie. Potwierdzeniem tego niech będzie chociażb...
Stadion Legii w XXI wiek i do europejskiej czołówki wprowadzi... Ericsson
Ericsson już dawno wypadł z rynku konsumenckiego, co jednak nie znaczy, że stracił swoją pozycję w biznesie. Potwierdzeniem tego niech będzie chociażby umowa jaką włodarze firmy zawarli z przedstawicielami warszawskiej Legii. Na jej mocy stadion przy Łazienkowskiej ma stać się najnowocześniejszym tego typu obiektem w Polsce, a nawet jednym z nowocześniejszych w Europie.
Ericsson i Legia podpisały umowę na 6 lat. Jej pokłosiem będzie zapewnienie wszystkim kibicom obecnym na stadionie przy ulicy Łazienkowskiej dostępu do łączności WiFi w najwyższym standardzie. Konkretów póki co brak, ale można śmiało stawiać, że będzie to 802.11 ac. Pozostaje mieć nadzieję, że łącze internetowe, które dostarczy będzie równie wydajne i stabilne. Zresztą za ten aspekt również będzie odpowiadał Ericsson. Całość odbywa się bowiem w oparciu o zaprezentowany na MWC 2014 model biznesowy Small Cell as a Service. W jego ramach wykonawca projektu bierze na siebie cały ciężar jego realizacji: access pointy WiFi, IP routery, switche ethernetowe oraz plan, projekt i wdrożenie, a następnie optymalizację i utrzymanie.
Na tym nie koniec. Umowa obejmuje również inne usługi, które mają zostać ogłoszone jeszcze przed końcem bieżącego sezonu. Ma to być pewnego rodzaju ukoronowanie setnej rocznicy istnienia klubu, która jest obchodzona w tym roku. Zapowiedzi są bardzo szumne. Jakub Szumielewicz, Wiceprezes Legii Warszawa tłumaczy:
Cieszy nas, że robimy to jako pierwsi w Polsce i jedni z pierwszych w Europie, umacniając swoją pozycję lidera przemian w sportowym biznesie. Legia Warszawa zawsze poszukuje silnych partnerów o uznanej marce, którzy gwarantują powodzenie projektów. Ericsson jest takim partnerem.
Wtóruje mu Oliver Kanzi dyrektor zarządzający w Ericssonie:
Tysiące ludzi pojawia się na stadionie by oglądać Legię Warszawa w akcji i klub naturalnie chce by tak pozostało. Dzięki wdrożeniu pojemnej sieci Wi-Fi zapewnimy tłumom fanów na trybunach możliwość dzielenia się zdjęciami, tweetami, postami i mailami. Jednocześnie umożliwimy wprowadzenie dodatkowych usług, z których fani będą mogli korzystać za pomocą aplikacji mobilnej. Small Cell as a Service to model binesowy, dzięki któremu możemy to wszystko zrobić w sposób najbardziej efektywny kosztowo.
Legia jest na tym polu prekursorem - pierwszym klubem sportowym podpisującym taką umowę z Ericssonem. I choć ciągle trudno mówić o jakichkolwiek konkretach, a "dodatkowe usługi" pozostają owiane tajemnicą, to oczyma wyobraźni widzę tutaj duży potencjał. WiFi na stadionie w połączeniu z dedykowaną mobilną aplikacją lub innymi usługami może sprawić, że każdy kibic na bieżąco będzie otrzymywał informacje rodem z transmisji telewizyjnych: statystyki, sylwetki piłkarzy i inne dane. To rozwiązanie, jakim pochwalić się mogą największe kluby piłkarskie, jak opisywany niedawno Manchester City. Temat zdecydowanie warto śledzić, bo być może właśnie pod naszym nosem tworzy się coś wielkiego na skalę europejską.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu