Google

Sprawdź czy Google nie blokuje sam siebie przy sprawdzaniu poczty podpiętej pod Twojego Gmaila

Grzegorz Ułan
Sprawdź czy Google nie blokuje sam siebie przy sprawdzaniu poczty podpiętej pod Twojego Gmaila
Reklama

Nie będzie tu hejtu, bardzo cenie politykę bezpieczeństwa Google, który informuje mnie natychmiast o każdym logowaniu się do mojego konta na nowych urządzeniach. Podoba mi się też ich dwuskładnikowe uwierzytelnianie czy inne ustawienia na koncie, jak wgląd w aplikacje z dostępem do mojego konta, które zawsze szybko i łatwo mogę usunąć.

Ale z jednym sobie nie radzą, ze sprawdzaniem zewnętrznej poczty podpiętej pod Gmaila. Dziś drugi raz mi się to zdarzyło, więc podejrzewam, że problem jest dość powszechny.

Reklama

O co chodzi? Otóż jak podpinamy jakieś zewnętrzne konto email do naszego Gmaila serwery, rzecz jasna amerykańskie, sprawdzają, co godzinę nową pocztę w nich. Problem w tym, że czasem algorytmy Google błędnie interpretują to i blokują same siebie.

Po kliknięciu w powyższym emailu, przekierowuje nas do osobnej strony, gdzie możemy się zapoznać ze szczegółami blokady, i albo odblokować to jako naszą aktywność (??) albo uruchomić procedurę zmiany hasła.

Skonfrontowałem czas otrzymania tego email z czasem blokady pobierania nowej poczty z podpiętego konta i mogłem być pewny, że chodzi o sprawdzanie poczty przez serwery Google, ale ktoś inny mógłby po prostu zablokować taką możliwość u siebie.

Na szczęście wszystko da się odkręcić, autoryzując ponownie sprawdzanie poczty na koncie, niemniej jest to irytujące, zwłaszcza, że powtórzyło się to drugi raz w przeciągu miesiąca. Problem zgłoszony, jeśli macie podobny zróbcie tak samo do supportu Google.

Photo: mady70/Depositphotos.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama