Jest to gościnny wpis ekipy wystartowali.pl serwisu recenzującego ciekawe startupy. Tekst ten ukazał się na wystartowali.pl i na Antyweb. „Dziel si...
Jest to gościnny wpis ekipy wystartowali.pl serwisu recenzującego ciekawe startupy. Tekst ten ukazał się na wystartowali.pl i na Antyweb.
„Dziel się wiedzą na temat swojego miasta, zdobywaj odznaki i odbieraj zniżki w lokalnych punktach usługowo-handlowych” – tak do Tupytaj.pl zachęcają jego twórcy. Projekt chce być „najlepszym źródłem wiedzy o okolicy”.
Tupytaj to baza wiedzy o Twojej okolicy przedstawiona w przyjemnej formie pytań i odpowiedzi. Szukasz restauracji z wifi, bez tłoku, z dobrą kawą, miłą obsługą? – zadaj pytanie w tupytaj.pl a z pewnością inni użytkownicy polecą Ci miejsca spełniające Twoje oczekiwania. Widzisz pytanie na które znasz odpowiedź? – wspomóż innych. Podziel się informacją gdzie świeże kupujesz owoce, gdzie są najlepsze przeceny lub kiedy otworzą nowy most – czytamy na stronach serwisu.
Okolica się sprawdza
Projekt tworzą obecnie trzy osoby przy wsparciu firmy Wheel Systems. O serwisie rozmawiamy z Patrykiem Brożkiem, jego współtwórcą.
Tupytaj.pl wystartował przed miesiącem. Obecnie jego baza liczy ponad 1100 pytań i 1200-1300 odpowiedzi.
Wcześniej robiliśmy serwis oferujący możliwość czatowania i wykorzystujący mechanizmy geolokalizacji. Mimo dobrych chęci, trochę nam nie wyszło. Pomysł na kontaktowanie się z ludźmi z okolicy bardzo się jednak spodobał. Szukaliśmy nowej, lepszej formuły i zdecydowaliśmy się na projekt typu Q&A i zabawę w zniżki – mówi nam pan Patryk.
Pytania, zniżki, punkty
Tupytaj.pl jest platformą mającą ułatwiać wymianę informacji o okolicy pomiędzy szukającymi a tymi, którzy mogą podzielić się swoim doświadczeniem i wiedzą o danym miejscu. Serwis jest bazą pytań i odpowiedzi przypisanych do konkretnego miasta, posegregowanych w 12 kategoriach takich jak gastronomia, zakupy, komunikacja czy sport.
Zabawa i zarabianie
Naszą ideą jest zbudowanie najlepszego źródła wiedzy o okolicy, gwarantując przy tym użytkownikom dobrą zabawę, możliwość wykazania się znajomością danego miejsca oraz wymierne korzyści w postaci rabatów w lokalnych punktach. Zaczynamy od Białegostoku, ale wkrótce dołączą kolejne miasta – dodaje Patryk Brożek.
Tupytaj.pl działa również w wersji mobilnej. Obecnie dostępna jest aplikacja dla systemu iOS, za kilka tygodni pojawi wersja na Androida i mobilna odsłona strony serwisu.
Plany na przyszłość to oprócz opracowania aplikacji mobilnych, przede wszystkim – lepsza personalizacja serwisu. Pojawi się m.in. „wall” z najważniejszymi pytaniami czy informacjami z wybranego przez użytkownika obszaru. Zmianie ulec ma także obecnie dostępny model grywalizacji – ma być więcej konkurencji między miastami, pojawią się odznaki przypisane do konkretnych miejscowości.
Okiem redakcji
Sylwester: internet i tradycyjny biznes – to może zadziałać
Pamiętacie recenzję Czerwonego Widelca? Startup łączył warstwę internetową oraz angażował restauracje, czyli tradycyjny biznes. Podobnie jest z tupytaj.pl – udzielaj się w serwisie, ale korzyści zbieraj w różnych lokalach w swoich mieście.
Koncepcja serwisu polegająca na zbieraniu punktów i odznak nie jest odkrywcza, jednak połączenie tego z wymianą konkretnych informacji, wiedzy i doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów użytkowników jest już ciekawą kombinacją.
A co ze zniżkami? Widzimy głównie restauracje oraz kluby fitness – czyli wciąż poruszamy się w segmencie, w którym główną rolę odgrywają zakupy grupowe. Czy autorom uda się zdobyć zaufanie użytkowników? Wydaje się, że możliwość zdobycia odznak może pomóc.
Słabym punktem może być jakość dodawanych treści przez użytkowników – tu jednak będziemy mogli powiedzieć coś więcej za kilka miesięcy.
Twórcom życzę powodzenia i trzymam kciuki za kolejne miasta dodawane do bazy.
Dawid: przemyślany projekt
Tupytaj.pl to ciekawy przykład przemyślanego projektu, łączącego w sobie doświadczenie twórców, którzy zdają się uczyć na własnych niepowdzeniach oraz obserwację popularnych internetowych trendów.
Twórcy obdzwaniają firmy – obecnie z Białegostoku i Warszawy – i proponują im by oferowali choć minimalne zniżki, nawet pięcioprocentowe. Zainteresowanie jest podobno spore. Docelowo powstać ma platforma, która pozwoli firmom z innych miast samodzielnie rejestrować się w serwisie.
Twórcy Tupytaj.pl nie pozycjonują się w tym samym obszarze co serwisy zakupów grupowych. Chcą by zniżki obejmowały nawet „sklepy na rogu ulicy” i by obowiązywały zawsze, nie jednorazowo, co ma budować lojalność użytkowników względem danej marki.
Pomysł może wypalić. Jak słusznie zauważa Sylwester, kluczem będzie ilość i jakość treści dodawanych przez użytkowników. I tu sprytnie wkracza mechanizm grywalizacji. Skutecznie, jak sądzę.
Będzie dobrze.
Wpis pochodzi z serwisu wystartowali.pl. Celem Wystartowali.pl jest rzetelne recenzowanie polskich projektów internetowych oraz informowanie o startupach z całego świata. Naszą przewagą jest oryginalność i wysoka jakość prezentowanych treści oraz bezpośredni kontakt z twórcami.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu