Apple

Spotify znów serwuje muzyczną rewolucję. Tym razem w samochodach Ubera

Tomasz Popielarczyk
Spotify znów serwuje muzyczną rewolucję. Tym razem w samochodach Ubera
Reklama

Przepychanki Spotify z wydawcami nie ustają - jedni i drudzy stale licytują się kto, komu i ile płaci. Tymczasem na horyzoncie pojawia się interesując...

Przepychanki Spotify z wydawcami nie ustają - jedni i drudzy stale licytują się kto, komu i ile płaci. Tymczasem na horyzoncie pojawia się interesująca nowinka od szwedzkiej firmy. W wyniku współpracy z Uberem niebawem to pasażer zadecyduje jaka muzyka, będzie odtwarzana podczas jazdy, a nawet zaaplikuje tutaj własne playlisty i ulubione utwory.

Reklama

Spotify i Uber

http://vimeo.com/82094216

W wyniku współpracy Spotify i Ubera, kierowcy posiadający wejście AUX w samochodowych systemach audio będą mogli zapewnić swoim pasażerom możliwość słuchania ich ulubionych utworów. Właściciel auta może podłączyć tutaj swojego smartfona, a ten, za pośrednictwem klienta Ubera, umożliwi pasażerowi sterowanie odtwarzaniem. Będzie on mógł odtworzyć własną playlistę, przełączać utwory, a także całkowicie zatrzymać odtwarzanie. W sieci pojawiło się nawet wideo (przygotowane przez francuską agencję PR), które doskonale prezentuje sposób działania tego mechanizmu. Co najciekawsze, ma ono już 10 miesięcy, a więc wyraźnie widać, że plany tej współpracy sięgają daleko wstecz.

Autonomiczne roboty strażnicze


Czyżby Skynet powoli stawał się rzeczywistością? Firma Knightscope zaprezentowała roboty K5 - cechujące się rozmiarami prawdziwego człowieka samodzielne roboty, które mogą pełnić funkcje strażnicze. Konstrukcja tego typu dysponuje czterema kamerami i mikrofonami, radarem oraz szeregiem innych czujników, które są m.in. w stanie wykryć ogień lub ulatniające się gazy. Obszar, który ma być poddany kontroli wprowadza się do jej pamięci w postaci współrzędnych GPS. Początkowo powstaną cztery roboty tego typu. Od ich sukcesu zależy dalszy rozwój eksperymentu.

DObry start Apple Pay


Według pierwszych doniesień, Apple Pay notuje bardzo dobre wyniki. Jak donosi New York TImes, w ciągu minionych trzech tygodni zanotowano już 150 tys. płatności z użyciem iPhone'ów. Dziennie jest to zatem ponad 7 tys. transakcji. Póki co największym wyzwaniem stojącym przed firmą z Cupertino jest przekonanie sklepów i usługodawców do współpracy. Dziennikarze NYT jasno zaznaczają, że sukces tej usługi jest w dużej mierze uzależniony od tego, a także od liczby dodatkowych urządzeń, które będą kompatybilne z nowym standardem płatności.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama