Apple pochwaliło się w zeszłym tygodniu liczbą 17 milionów użytkowników usługi Apple Music. Na odpowiedź największego konkurenta nie trzeba było czekać - gdy licznik wskazał 40 milionów, Daniel Ek - CEO Spotify - poinformował nas o tym fakcie poprzez Twittera.
Choć mówi sie o nasyceniu rynku i spadku tempa przybywania użytkowników, to liczby wcale tego nie potwierdzają. Jak zauważono, przekonanie do płacenia pierwszych 10 milionów subskrybentów zajęło szwedzkiej firmie aż cztery lata. Później było już górki, ponieważ druga dziesiątka dołączyła w zaledwie 13 miesięcy, a trzecia w 9 miesięcy.
40 is the new 30.
Million. ?— Daniel Ek (@eldsjal) 14 września 2016
Kolejny pułap, 40 milionów subsrybentów, osiągnięto w pół roku od poprzedniego rekordu. Czy zdobycie kolejnych 10 milionów będzie równie łatwy zadaniem? Jest to możliwe, choć firma cały czas boryka się z niemałymi problemami - aktualizacje aplikacji mobilnych nie pojawiają się tak często i szybko, jak życzyliby sobie tego włodarze, a dodatkowe projekty pokroju rozszerzonego asortymentu o klipy wideo itd. nie są (jeszcze) ofertą globalną Spotify.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu