Skoro nie można pójść na normalny koncert, to warto rozważyć wizytę na tym wirtualnym. Wszystko wskazuje na to, że wkrótce takowe trafią na Spotify!
Koronawirusowe rewolucje: nadchodzą wirtualne (dodatkowo płatne) koncerty w Spotify!
Ostatnie miesiące wywróciły świat jaki znamy do góry nogami. Rzeczy które jeszcze chwile temu braliśmy za pewnik — przestały nim być. Wszystko się solidnie pokomplikowało niezależnie od branży. Ale muzycy (i ich ekipy: realizatorów, osób odpowiedzialnych za ogarnianie eventów itd.) to jedna z grup, która — wbrew pozorom — znalazła się w bardzo kłopotliwym położeniu. Nie wszyscy są gwiazdami pokroju Taylor Swift, które korzystając z konieczności siedzenia w domu, ot tak, po prostu — nagrały nowy album. Bez stałego kontaktu z fanami, koncertów i sprzedaży gadżetów ich budżety przestają się spinać. O ile sprzedaż gadżetów na Spotify nie jest jednak niczym nowym, o tyle wirtualne koncerty — owszem. A znalezione w kodzie aplikacji przez Jane Manchun Wong ślady sugerują, że niebawem takowe dotrą do aplikacji!
Zobacz też: Jeżeli spełnią się żądania muzyków, abonament Spotify wyniesie 5000 zł. Miesięcznie
Wirtualne koncerty wkrótce w Spotify
Powyższy przykład pokazuje zapowiedź wirtualnego koncertu grupy BTS, która ma wziąć udział w wirtualnym koncercie iHeart Radio — czyli 2020 iHeartRadio Music Festival. I Songkick wskazany jest jako partner odpowiedzialny za sprzedaż biletów na to wydarzenie. Ale przecież streamingowy gigant od lat już współpracuje z agencjami odpowiedzialnymi za sprzedaż biletów — w tym Ticketmaster, Resident Advisor czy Eventbrite. Tym razem po prostu zajęliby się sprzedażą biletów na nieco inne wydarzenia. Wilk syty i owca cała.
Brzmi to abstrakcyjnie — i tak naprawdę wirtualne koncerty nie mają nic wspólnego z tymi na żywo. Emocje nie do porównania. Ale jak się nie ma co się lubi, to jest szansa chociaż w ten sposób zobaczyć artystów na żywo. Od kilku miesięcy taka forma występów staje się coraz bardziej powszechna m.in. w Japonii, gdzie muzycy za niespełna pół ceny normalnego koncertu oferują dostęp do swoich nagrań lub streamingów na żywo.
Jestem bardzo ciekawy implementacji ten funkcji — i tego, czy Spotify faktycznie pozwoli takim eventom rozbłysnąć. Najwyraźniej dowiemy się wkrótce — ale przecież platforma jest już gotowa na wideo, więc technicznie rzecz biorąc — nie powinno być większych problemów.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu