Spotify

Nowe sposoby Spotify na odkrywanie muzyki są zdumiewająco skuteczne

Konrad Kozłowski
Nowe sposoby Spotify na odkrywanie muzyki są zdumiewająco skuteczne
Reklama

Jak słuchacze odkrywają nowych artystów? Spotify ma kilka specjalnych playlist, które pozwalają dotrzeć do zupełnie nowych i nieznanych twórców. Efekty są zdumiewające!

Spotify, prawdopodobnie największa platforma streamingowa na świecie, głośno mówi o sukcesach osiąganych dzięki programom promującym lokalnych twórców. Fresh Finds i RADAR to inicjatywy, które w ciągu krótkiego czasu najwyraźniej stały się kluczowymi narzędziami w odkrywaniu nowych talentów muzycznych dla użytkowników usługi.

Reklama

Fresh Finds, uruchomiony w 2022 roku, koncentruje się na wspieraniu niezależnych artystów na początku ich kariery. Z kolei RADAR skupia się na wschodzących talentach, tworząc przestrzeń dla artystów z potencjałem. W ciągu drugiego roku funkcjonowania Fresh Finds Polska, platforma zaprezentowała aż 469 polskich talentów, co zaowocowało niemal 1,5 miliona muzycznych odkryć użytkowników.

Playlisty Spotify pozwalają odkrywać nową (lokalną) muzykę i rosnąć artystom

W 2023 roku liczba odtworzeń i wzrost popularności artystów na Fresh Finds były imponujące. 469 twórców notowało wzrost miesięcznej liczby słuchaczy średnio o ponad 870% w pierwszym miesiącu obecności na playliście. Niektórzy artyści, jak Sara Kordowska czy Jan Marczewski, doświadczyli spektakularnego wzrostu liczby słuchaczy, przekraczającego nawet 62 800%.

Mateusz Smółka, Music Team Lead w Spotify Polska, podkreśla radość z sukcesów artystów Fresh Finds, które przyciągnęły uwagę globalnych wytwórni muzycznych oraz doświadczonych profesjonalistów z branży. Liczby, takie jak wzrost słuchalności czy liczba streamów, świadczą o potężnym wpływie programu na karierę młodych talentów.

Jesteśmy dumni, że zbudowaliśmy przestrzeń, gdzie użytkownicy Spotify odkrywają tak zróżnicowane i barwne młode, lokalne talenty. Miło jest również słyszeć, że partnerzy branżowi śledzą naszą playlistę w poszukiwaniu potencjalnych artystów, którzy mogliby wystąpić podczas przyszłych showcase’ów - Mateusz Smółka, Music Team Lead w Spotify Polska

Dzięki programom Fresh Finds i RADAR, Spotify stara się ugruntować swoją pozycję jako platforma wspierająca lokalne talenty. Liczba 574 milionów miesięcznych użytkowników potwierdza, że to miejsce, gdzie muzyczne gwiazdy z najróżniejszych gatunków mogą liczyć na spory potencjał wzrostu popularności wśród odbiorców.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama