Spotify notuje najlepszy wynik w swojej historii i odskakuje konkurencji. Ponad 113 milionów subskrybentów, to blisko dwa razy więcej, niż liczba klientów Apple Music.
Spotify królem rynku streamingowego. Najnowsze wyniki zostawiają konkurencję daleko w tyle
Za Spotify płaci prawie dwa razy więcej klientów niż za Apple Music
Wykręcony na koniec III kwartału wynik jest o 31% lepszy, niż przed rokiem. 113 milionów subskrybentów Spotify stanowi niemal połowę wszystkich użytkowników (aktywnych miesięcznie), których serwis streamingowy ze Szwecji ma już 248 milionów (wzrost o 30%). Apple Music nigdy nie ujawniło takiej wartości, ponieważ nie posiada darmowego planu, natomiast liczba, jaką podzieliło się z nami w czerwcu wynosiła 60 milionów, więc blisko dwa razy mniej, niż Spotify. Takie osiągnięcie Spotify przyczyniło się do 11% wzrostu na giełdzie, gdzie akcje kosztują teraz 134 dolary.W kwestiach finansowych Spotify wiedzie się całkiem nieźle, bo profity wyniosły 241 milionów euro, co w porównaniu z 43 milionami sprzed roku wygląda naprawdę dobrze.
W kwietniu czytaliśmy, że na rynku amerykańskim Apple Music udało się wyprzedzić Spotify, ale jak widać w skali globalnej, szwedzka usługa wciąż pozostaje poza zasięgiem wszystkich rywali. Początkowy skok we wzroście liczby użytkowników Apple Music, wynikający zapewne przede wszystkim z ogromnej bazy aktywnych iPhonów (ponad 900 milionów) pozwolił serwisowi Apple zbudować solidne zaplecze klientów, ale dalsza walka o subsrybentów nie jest już taka łatwa. Tym bardziej, że aplikacja na Windows to wciąż znienawidzone iTunes, a na horyzoncie nie widać nowej wersji Apple Music (jak ta na macOS Catalina).
Podcasty na Spotify rosną w siłę
Sporą rolę we wzroście Spotify odegrały podcasty, który są coraz istotniejsze dla słuchaczy. W stosunku do poprzedniego kwartału słuchano ich o 39% więcej, zaś sama platforma posiada już ponad 500 tysięcy tytułów w katalogu. Nie bez znaczenia były też takie ruchy jak odświeżony plan rodzinny i uruchomienie Spotify Lite na 36 rynkach.
Spotify przewiduje, że do końca grudnia zdoła powiększyć grono klientów (płacący użytkownicy) do 120-125 milionów, natomiast samych użytkowników zgromadzi od 255 do 270 milionów.
Źródło: Spotify
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu