Spotify

Wielkie zmiany na Spotify. Wielu po nich zapłacze

Błażej Wojciechowski
Wielkie zmiany na Spotify. Wielu po nich zapłacze
6

Zarabiający na podcastach opartych na białych szumach twórcy ze Spotify mają powody do zmartwień. Spotify planuje zmiany w ich monetyzacji.

Kilka tygodni temu zrobiło się głośno o tym, że miliony dolarów przeciekły Spotify przez palce przez... podcasty. A dokładniej rzecz ujmując: podcasty z białymi szumami. Pomiędzy zapętlonymi dźwiękami, które cieszą się ogromną popularnością wśród słuchaczy, znajdował się czas antenowy na reklamy które kosztowały platformę miliony. Kiedy o sprawie zrobiło się głośno nic nie wskazywało na to, że platforma podejmie jakiekolwiek kroki w temacie. Wygląda jednak na to, że firma nie planuje siedzieć z założonymi rękami. W świetle informacji podanych przez redakcję Bloomberga, już za kilka tygodni taka twórczość nie będzie mogła wziąć udziału w programie "Ambassador Ads".

Źródło: Depositphotos

Spotify nie pozwoli twórcom podcastów zarabiać na białych szumach jak dotychczas

Kilka tygodni temu Bloomberg informował, że twórcy podcastów generujących biały szum zarabiali nawet kilkanaście tysięcy dolarów miesięcznie — i główna w tym zasługa reklam Spotify. Okazało się niedawno, że tego rodzaju podcasty generują roczny koszt rzędu 38 milionów dolarów, co bezpośrednio odbija się na wynikach finansowych firmy. Z raportu Bloomberga wynika, że reklamy "Ambassador Ads" nie przynosiły oczekiwanych efektów w przypadku podcastów generujących biały szum. Ich słuchacze rzekomo nie byli aż tak zaangażowani jak ci, którzy sięgają po bardziej konwencjonalne podcasty. Takie z opowiadaniem historii czy dialogami. Słuchacze sięgający po białe szumy w dużej mierze odtwarzają je jako... tło dźwiękowe.

Czy to oznacza że podcasty oparte na białym szumie w ogóle zostaną odcięte od pieniędzy? Nie. Ich twórcy wciąż będą mogli być wspierani przez słuchaczy — a także monetyzować automatyczne reklamy. Nie da się jednak ukryć, że to właśnie program ambasadorski gwarantował największe zyski.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

news