5

Spotify będzie dostępne w nowych modelach samochodów marki Ford – także w Europie

Spotify to internetowy serwis streamingowy, umożliwiający słuchanie za pośrednictwem sieci bazy aż 20 milionów utworów muzycznych. Po oficjalnym uruchomieniu usługi w Polsce mamy kolejną dobrą wiadomość – już niebawem także kierowcy będą mogli korzystać z dobrodziejstw Spotify. Wszystko dzięki porozumieniu z marką Ford oraz integracji aplikacji z systemem multimedialnym Ford SYNC AppLink. Dostęp do internetowego […]

Spotify to internetowy serwis streamingowy, umożliwiający słuchanie za pośrednictwem sieci bazy aż 20 milionów utworów muzycznych. Po oficjalnym uruchomieniu usługi w Polsce mamy kolejną dobrą wiadomość – już niebawem także kierowcy będą mogli korzystać z dobrodziejstw Spotify. Wszystko dzięki porozumieniu z marką Ford oraz integracji aplikacji z systemem multimedialnym Ford SYNC AppLink. Dostęp do internetowego zbioru muzyki pojawi się już niedługo w nowym modelu samochodu – EcoSport. Co najważniejsze, Spotify będzie dostępne dla kierowców nie tylko z USA, ale również Europy.

Rozbudowane systemy multimedialne to obecnie standard na rynku motoryzacyjnym. Nic więc dziwnego, że producenci prześcigają się w oferowaniu nowości, chcąc być krok przed konkurencją. Ford zakomunikował właśnie nawiązanie współpracy z serwisem Spotify, jako pierwsza marka produkująca samochody. Dzięki temu w nadchodzących modelach aut marki Ford serwis Spotify będzie jedną z aplikacji dostępnych w systemie SYNC AppLink.

SYNC AppLink marki Ford daje dostęp do kilku aplikacji internetowych. Spotify będzie jednak jednym z pierwszych programów, które działać będą nie tylko na terenie Ameryki, lecz także w Europie. Dzięki temu z korzystania ze Spotify nie będziemy musieli rezygnować po wejściu do samochodu – aplikacja będzie działać w nim bowiem tak samo jak na komputerze czy w telefonie komórkowym. Co więcej, dzięki integracji z SYNC AppLink możliwe będzie sterowanie za pomocą komend głosowych, Spotify w wersji dla rynku motoryzacyjnego rozpozna bowiem takie komunikaty jak „play music”, „next song”, czy „shuffle”.

Spotify to doskonały przykład na to, jak aplikacje dotychczas popularne szczególnie na urządzeniach mobilnych typu smartfon czy tablet, nabierają znaczenia na rynku motoryzacyjnym. Drobne programy, bardzo często korzystające z połączenia z internetem, dają dostęp do możliwości zarezerwowanych dotychczas dla komputerów. Deska rozdzielcza samochodu coraz mocniej przypomina ekran startowy tabletu. Fakt ten jednak cieszy, aplikacje całkowicie odmieniły bowiem rynek telefonów, co stoi zatem na przeszkodzie, aby podobnie stało się z samochodami?

Warto dodać, że Ford tuż przed nawiązaniem współpracy ze Spotify porozumiał się również ze sklepem Amazon, oferując kierowcom dostęp do internetowej chmury z muzyką.

Źródło: TheVerge