0

SpeedUp inwestuje 800 000 PLN w Absolvent.pl

Coraz ciekawiej się dzieje, coraz więcej dobry informacji z naszego rynku. To cieszy! Dziś mam dla was news o nowej inwestycji grupy SpeedUp, inwestora takich projektów jak BookLikes, RekomendMe czy opisywanego niedawno na Antyweb Lookmash. Tym razem do portfolio grupy trafił serwis Absolvent.pl czyli społeczna platforma kariery dla studentów i absolwentów: Serwis pokazuje użytkownikowi w […]

Coraz ciekawiej się dzieje, coraz więcej dobry informacji z naszego rynku. To cieszy! Dziś mam dla was news o nowej inwestycji grupy SpeedUp, inwestora takich projektów jak BookLikes, RekomendMe czy opisywanego niedawno na Antyweb Lookmash.

Tym razem do portfolio grupy trafił serwis Absolvent.pl czyli społeczna platforma kariery dla studentów i absolwentów:

Serwis pokazuje użytkownikowi w jakich firmach pracują osoby z jego sieci kontaktów (znajomi oraz znajomi tych znajomych). Pozwala przekształcić sieć znajomych w sieć profesjonalnych kontaktów i dzięki temu zdobyć przewagę w wyścigu o dobrą i ciekawą pracę. Osoba, która na Facebooku ma 430 znajomych ma tak naprawdę dostęp do około 56.000 osób (kontakty moich kontaktów). Załóżmy teraz, że ta osoba szuka pracy i za tydzień ma swoją pierwszą rozmowę w firmie Google. Czy jest coś lepszego, co można zrobić, niż zapytać osobę, która tam pracuje/pracowała o politykę czy kulturę firmy i zdobyć w ten sposób wskazówki, które będzie można wykorzystać podczas rozmowy kwalifikacyjnej? Co więcej, taki “wewnętrzny” kontakt w firmie może być cenną informacją również dla rekrutera z Google.

Ciekawe w tym projekcie jest to, że poza portalem chyba raczej bardziej rekrutacyjnym niż społecznościowym (choć to bardzo ważny element) twórcy prowadzą też fundacje Absolvent.pl gdzie prowadzą program Stypendium z Wyboru czyli możliwość ubiegania się przez studentów o stypendium w wysokości 5k PLN. Dla mnie to dowód na to, że taki serwis nie powstał z przypadku i robią go ludzie mocno zaangażowani w daną tematykę.

Konkurencja jeśli chodzi o rynek ogłoszeń jest jednak olbrzymia, zaczynając od dużych a kończąc na sprytnych aplikacjach Facebookowych które wspomagają znalezienie pracy. Czy jest miejsce na kolejnego gracza, jak będzie się rozpychał i czy Facebook wystarczy?

Na dzień dzisiejszy w serwisie który istnieje od 2010 roku mamy aktualnych (tak zakładam) 1600 ofert pracy, dochodzi z tego co widzę kilkanaście dziennie. Jest więc baza do rozwoju i wdać, że niektóre duże marki już skorzystały z oferty. Trzymam kciuki aby się udało doprowadzić ten produkt i zbudować na nim konkretny biznes.