Xiaomi rośnie jak na drożdżach. Jak podaje canalys, ostatni kwartał według pokazuje tempo ich wzrostu — w Polsce już są numerem jeden, a jak tak dalej pójdzie — w Europie też będą.
Canalys: Smartfony Xiaomi numerem jeden w Polsce! Takich wzrostów nikt się nie spodziewał
Xiaomi od kilku lat rozkochuje w sobie Polaków. Zaczęło się od smartfonów, ale obecnie użytkownicy nad Wisłą zakochali się w całej całą ich bogatej ofercie. Warto zaznaczyć, że ta się regularnie rozrasta: lampki, maszyny do ryżu, opaski sportowe, a nawet walizki — wszystkie one cieszą się ogromną popularnością. Ale ich mobilne urządzenia niewątpliwie pozostają numerem jeden — i najnowsze badanie Canalys nie pozostawia złudzeń. To nowy król smartfonów!
Xiaomi dogoniło w Polsce Samsunga!
Z raportu wynika, że Xiaomi oraz Samsung mają po 27% udziału w polskim rynku. Chińczycy odnotowali ogromny wzrost — z roku na rok aż o 88%. Wyniki Samsunga — choć mają „po równo” — nie są aż tak spektakularne, bo ten na polskim rynku smartfonów miał, z porównaniem do zeszłego roku, 14% spadek. Kolejne miejsca bez zmian: Huawei (18%), Apple (9%) i Lenovo (6%), choć ci pierwsi także zaliczyli ogromny spadek rok do roku (43%). Apple i Lenovo zaś mogą w tym aspekcie poszczycić się wzrostami, kolejno o 110% i 19%.
W Europie rozkład sił wygląda nieco inaczej. Pierwsze miejsce wciąż należy do Samsunga
Nieco inaczej wygląda rozkład sił, kiedy pod uwagę weźmiemy cały Stary Kontynent. Tutaj na pierwszym miejscu wciąż króluje Samsung (30% udziału, 31% spadku), za nim zaś Apple (21%, +42%), Xiaomi (17%, +65%), Huawei (17%, -17%) oraz hmd (2%, -12%). Jak na dłoni widać, że brak usług Google zaczyna dość mocno doskwierać Huaweiowi, który dotychczas wydawał się być nie do pokonania. Wysoka pozycja Apple jest miłym zaskoczeniem, zaś Xiaomi — jak widać — rozkochuje w sobie nie tylko Polaków, ale także pozostają część Europy. Wzrosty są ogromne, a biorąc pod uwagę stale rosnącą jakość ich urządzeń — śmiem twierdzić, że ci nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa.
źródło: canalys
Xiaomi liderem w Polsce. Czy aby na pewno?
Jak informuje Olaf Krynicki, PR manager w Samsung Electronics Polska, zestawienie to wygląda nieco inaczej. Według przedstawionych przez niego danych, to Samsung jest numerem jeden w Polsce, ze sprzedażą na poziomie 38,6% wartościowo i 31,5% ilościowo, co przekłada się na sporą przewagę nad drugą marką (Xiaomi) w stawce.
#sprawdzoneinfo @SamsungPolska w Q2 jest numerem jeden ze sprzedażą na poziomie 38,6% wartościowo i 31,5% ilościowo i utrzymuje sporą przewagę nad drugą marką w stawce. Przypomnę, że ważny jest pomiar rzeczywistej sprzedaży, a nie dostaw.
Reklama— Olaf Krynicki (@olafkrynicki) 5 sierpnia 2020
Przy okazji, zwrócił uwagę na fakt, że ważny jest pomiar rzeczywistej sprzedaży, a nie dostaw, na których opierały się dane udostępnione przez canalys.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu