Netflix

Netflix wyprzedził Armię Stanów Zjednoczonych. To chyba najlepsza reklama serialu "Siły kosmiczne"

Konrad Kozłowski
Netflix wyprzedził Armię Stanów Zjednoczonych. To chyba najlepsza reklama serialu "Siły kosmiczne"
Reklama

Do kuriozalnej wręcz sytuacji doszło w Stanach Zjednoczonych, gdzie rząd spóźnił się z zarejestrowaniem znaku towarowego sił kosmicznych. Wyprzedził ich Netflix, który nakręcił serial o takim tytule.

Siły kosmiczne USA a "Siły kosmiczne" Netfliksa

Serial "Siły kosmiczne" to jedna z nowości Netfliksa. Produkcja powstała w oparciu o inicjatywę utworzenia nowego rodzaju sił zbrojnych, które stały się faktem po złożeniu podpisu prezydenta Donalda Trumpa pod budżetem Pentagonu na 2020 rok. W zapisie padła rekordowa kwota 738 mln dolarów, a o tym ruchu prezydent wypowiadał się niezwykle dumnie. Twierdzi, że przestrzeń kosmiczna to taki sam obszar działalności armii jak ląd, woda czy powietrze, a do rywalizacji z największymi przeciwnikami potrzebny jest nowy rodzaj sił zbrojnych. Te skupiać mają się na ochronie przestrzeni i działalności w kosmosie, co szybko zostało podchwycone przez Netfliksa, który postanowił nakręcić o tym swój komediowy serial.

Reklama

Zobacz też: 3. sezon DARK na pierwszym zwiastunie. Znamy datę premiery na Netflix!

Pomysł narodził się w głowach pracowników Netfliksa, ale na tyle przypadł do gustu twórcy "The Office" Gregowi Danielsowi oraz gwieździe kultowego już sticomu Steve'owi Carrelowi, że obydwaj panowie przystąpili do tworzenia scenariusza, a później realizacji projektu. "Space Force" nie spotkały się z przychylnymi opiniami ze strony krytyków, ale mnóstwo widzów uznało pierwszy, debiutancki sezon za udany. Decyzja o powstaniu kontynuacji wydaje się formalnością, ale nie zostało to jeszcze ogłoszone.

Netflix wyprzedził armię USA i zastrzegł znak towarowy w wielu krajach na świecie

Netflix może odtrąbić sukces w innej sprawie, bo platforma wyprzedziła armię USA składając wniosek o zastrzeżenie znaku towarowego. Pomimo faktu, że działania prezydenta Trumpa często przypominają operacje sprawnego biznesmena, to tutaj wyraźnie się spóźniono i jak donosi Hollywood Reporter Netflix dokonał rejestracji w styczniu 2019 roku, natomiast wniosek rządowy trafił tam rok później. Dzięki pierwszej poprawce do konstytucji Stanów Zjednoczonych Netflix może bez przeszkód korzystać z tej samej nazwy, "Siły kosmiczne", ale platforma zdołała zabezpieczyć prawa do znaku towarowego w Europie, Australii, Meksyku oraz wielu innych regionach.

Polecamy: "Siły kosmiczne" - recenzja. Za zmarnowanie tego serialu jestem naprawdę zły na Netfliksa

Taka sytuacja nie grozi w tej chwili żadnymi poważnymi konsekwencjami, ale jeśli do sprzedaży trafią towary opatrzone znakiem sił kosmicznych to bez dokładniejszej analizy produktu może nie być łatwo odróżnić bluzy czy czapki powstałe w wyniku zamówienia Netfliksa lub sił zbrojnych. "W tym momencie nic nam nie wiadomo na temat konfliktów związanych ze znakami towarowymi z serialem Space Force stworzonym przez Netflilsa" - podsumował całą sprawę rzecznik Sił Powietrznych USA w rozmowie z THR.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama