3

Serwisy społecznościowe mają już ponad miliard użytkowników

Czy wiecie, że z dwóch miliardów internautów aż ponad miliard korzysta z serwisów społecznościowych? Jedna na dziesięć osób zna skrót klawiszowy służący przeszkiwaniu dokumentów, jednak niemal 100% jest świadoma istnienia Facebooka. Sam serwis Zuckerberga jest oczywiście najpopularniejszym serwisem społecznościowym. Połowa Europejczyków korzysta z tylko jednego serwisu tego typu i jest to właśnie Facebook. Więcej tego […]

Czy wiecie, że z dwóch miliardów internautów aż ponad miliard korzysta z serwisów społecznościowych? Jedna na dziesięć osób zna skrót klawiszowy służący przeszkiwaniu dokumentów, jednak niemal 100% jest świadoma istnienia Facebooka. Sam serwis Zuckerberga jest oczywiście najpopularniejszym serwisem społecznościowym. Połowa Europejczyków korzysta z tylko jednego serwisu tego typu i jest to właśnie Facebook. Więcej tego typu ciekawych faktów w raporcie Social Media Around The World 2011.

Redaktor TechCruncha wrzucił w najnowszym poście raport dotyczący stanu mediów społecznościowych na całym świecie. Zawarte informacje bogate są w liczne ilustracje, dzięki czemu łatwo je zapamiętać. Niektóre fakty naprawdę zadziwiają.

W Europie jedna osoba korzysta statystycznie z 1,9 serwisu społecznościowego, w Indiach – 3,9. Jak wszyscy się domyślają, najpopularniejszym serwisem społecznościowym jest Facebook. Jedna sesja użytkownika z tym serwisem trwa około 37 minut – sporo! Warto także dodać, że z serwisu Zuckerberga korzysta cyklicznie – dzień w dzień – aż 400 milionów użytkowników!

Użytkownicy smartfonów korzystają z social media więcej niż ci, którzy takich urządzeń nie mają. Dodatkowo najczęściej używanymi aplikacjami na smartfonach są te związane z social media. W raporcie został także poruszony temat geolokalizacji – 1 na 5 użytkowników tego typu usług melduje się przynajmniej raz dziennie.

Zainteresowało mnie również to, że MySpace jest ruiną jeśli chodzi o liczbę aktualnych użytkowników, jednak aż 70% badanych odpowiedziało, że kojarzy ten serwis. Świadomość jest zatem wciąż dość duża. Może jednak firmie Specific Media uda się odbudować markę?


Grupa badanych składała się z blisko 10 tysięcy osób w wieku ponad 15 lat, wśród których byli również Polacy :)