22 czerwca rozpoczął się proces przyjmowania zgłoszeń do kolejnej edycji konkursu Digital Banking, skierowanego do programistów i organizowanego przez firmę GFT Polska. Uczestnicy będą mieli okazję podjąć wyzwanie i sprawdzić jak poradzą sobie z mechanizmami wykorzystywanymi przy tworzeniu oprogramowania dla Wall Street czy londyńskiego City. Nagroda główna w konkursie to 30 tys. złotych. Ponadto finaliści wyjadą na wrześniowy finał konkursu w Centrum Sztuki i Mediów w Karlsruhe, niedaleko Stuttgartu.
Rusza programistyczna rywalizacja w II edycji konkursu Digital Banking
GFT Polska po raz drugi daje zdolnym programistom szansę na sprawdzenie swoich umiejętności. Od 22 czerwca do 21 sierpnia przyjmowane będą zgłoszenia do konkursu Digital Banking. Zadaniem uczestników będzie zaproponowanie kreatywnego rozwiązania programistycznego. Utalentowani koderzy będą mieli okazję zapoznać się z mechanizmami rynkowymi wykorzystywanymi w pracy dla największych instytucji finansowych. Takich właśnie klientów na co dzień obsługuje organizator konkursu, czyli firma GFT.
- Od początku swojej działalności regularnie wspieramy szereg inicjatyw opartych na dzieleniu się wiedzą. Nasi eksperci występują podczas najważniejszych konferencji branżowych i spotkań grup technologicznych, a także biorą udział w hackathonach i zawodach programistycznych. Prowadzą też otwarte warsztaty, organizowane w naszym biurze. Aktywnie wspieramy inicjatywy naszego zespołu, np. sponsorujemy podcast poświęcony językowi JavaScript. Konkurs Digital Banking jest kolejnym dowodem na to, że osoby chcące podnosić swoje kompetencje mogą liczyć na nasze wsparcie. Rozwiązania dla sektora finansowego to obecnie jeden z ważniejszych czynników napędzających rozwój polskiej branży IT. Programiści zatrudnieni w GFT Polska kodują dla dziesięciu największych banków inwestycyjnych świata. Zapraszając uczestników konkursu do rywalizacji chcemy przybliżyć im mechanizmy wykorzystywane w pracy dla wiodących graczy rynku finansowego — mówi Piotr Kania, Dyrektor Zarządzający GFT Polska, organizator konkursu.
Udział w konkursie mogą wziąć osoby indywidualne lub zespoły liczące do pięciu osób. Aby dołączyć do rywalizacji należy zarejestrować się poprzez stronę internetową www.gft.com/konkurs. Przesłane projekty ocenianie będą przez ekspertów GFT Polska m.in. pod kątem jakości kodu.
Ubiegłoroczna edycja Digital Banking przyniosła 12 kompletnych projektów, z czego trzy zwycięskie drużyny zaprezentowały swoje pomysły na międzynarodowych targach CeBIT 2015 w Hanowerze. Tegoroczni finaliści, oprócz nagród pieniężnych, będą mieli możliwość wzięcia udziału w festiwalu ‘CODE_n new.New Festival’ w Karlsruhe organizowanym w dniach 20–22 września. To poświęcone cyfrowym innowacjom wydarzenie będzie okazją do nawiązania ważnych kontaktów branżowych i wymiany wiedzy z ekspertami w dziedzinie digitalizacji.
Dodatkowe informacje o konkursie Digital Bankingdostępne są pod adresem www.gft.com/konkurs.
Patronat honorowy nad konkursem objęła Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Uniwersytet Łódzki, a także ICT Polska Centralna Klaster.
Partnerami medialnymi inicjatywy są magazyn Software Developer’s Journal, ITwiz, Programista i Młodzi w Łodzi.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu