Pojawił się już tekst, w którym Michał przedstawił dane z raportu, dotyczącego czynności, do jakich używamy naszych smartfonów. Nikogo nie zdziwił zap...
Pojawił się już tekst, w którym Michał przedstawił dane z raportu, dotyczącego czynności, do jakich używamy naszych smartfonów. Nikogo nie zdziwił zapewne fakt, iż rozmowy telefoniczne nie zajmują w tym zestawieniu czołowej pozycji: ustąpiły m.in. surfowaniu po Sieci, odtwarzaniu muzyki i graniu. A jak sprawa wygląda w przypadku tabletów?
Badania przeprowadzone przez pracowników firmy Gartner wykazały, iż użytkownicy urządzeń tego typu coraz częściej korzystają z nich w życiu codziennym. Aż 81% użytkownikowi tabletów używa ich do sprawdzania poczty, 69% czyta newsy ze świata, 63% przegląda prognozy pogody. Na dalszych pozycjach znajdziemy także korzystanie z sieci społecznościowych (62%) oraz gry (60%). Osobiście myślałem, że w tym ostatnim przypadku wskaźnik będzie dużo wyższy. 1/3 respondentów używa tego sprzętu do czytania książek. Co ciekawe, ponad połowa właścicieli tabletów czyta wiadomości, magazyny i książki tylko przy wykorzystaniu urządzeń elektronicznych. Ludzie ci całkowicie zrezygnowali już z papierowych wydań gazet i książek.
Warto zauważyć, iż w opinii analityków firmy Gartner, tablety nie zastąpią telewizorów i komputerów (ta kwestia często pojawia się w mediach). Użytkownicy tabletów posiadają także smartfony, komputery, telewizory oraz inne gadżety i używają ich naprzemiennie: korzystają z tego sprzętu, który w danej chwili najbardziej odpowiada ich potrzebom i najlepiej nadaje się do wykonania konkretnego zadania.
Ludzie najczęściej korzystają ze swoich tabletów w salonie (87% badanych), w sypialni (65%) oraz w kuchni (47%). O dziwo nie pojawiła się tu toaleta, która jest chyba jednym z najpopularniejszych miejsc do namiętnego korzystania ze smartfonów. Przeprowadzone badanie pokazało także, iż mężczyźni najczęściej sami kupują sobie tablety (a także inne urządzenia mobilne), a kobiety wolą je dostać w prezencie (czysty szowinizm ;)).
Do Sieci trafiły także wyniki badań IMS Research, która poinformowała, że średnia cena tabletów sprzedawanych w I kwartale 2012 roku spadła do 386 dolarów (w analogicznym okresie roku poprzedniego było to 489 dolarów). Różnica jest więc dość spora, ale w pierwszej kolejności należy ją tłumaczyć sukcesem tabletu Kindle Fire, który mógł poważnie zaniżyć statystyki.
Na co ludzie zwracają najczęściej uwagę w przypadku kupna tabletu? Na cenę (nie dotyczy to użytkowników urządzeń Apple iPad). Potem rozpatrywana jest jego marka i parametry techniczne.
Na koniec dane zaprezentowane przez Display Search. Wynika z nich, że w roku 2016 liczba tabletów dostarczonych na rynek będzie równa liczbie sprzedanych notebooków.
Foto: 1
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu