23

Do RMF FM wracają reklamy lekarstw i suplementów diety, przestaniecie narzekać na nie w Radiu ZET

Trzy lata temu Grupa RMF podjęła decyzję o rezygnacji z emisji reklam lekarstw czy suplementów diety, radzących sobie na przykład z hemoroidami czy problemami z potencją, w porach z najlepszą słuchalnością, czyli o poranku. Od tego czasu większość budżetów reklamowych największy reklamodawca w branży Aflofarm przesunął do stacji Eurozetu czy publicznych rozgłośni. Teraz ma się to zupełnie odmienić.

Pod każdym wpisem o stacjach FM narzekacie głównie na reklamy właśnie koncernów farmaceutycznych, które potrafią z rana torpedować drażliwymi reklamami obrzydzając poranne posiłki. Grupa RMF kilka lat temu postanowiła zrezygnować z nich właśnie w tym pasmie, przesuwając je na godziny wieczorne.

Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF, tak tłumaczył wtedy tę decyzję (Źródło: Press.pl):

Grupa RMF prowadzi regularnie na własne potrzeby jakościowe i ilościowe badania poświęcone percepcji reklam. Z uwagi na dobro reklamodawców oraz stacji radiowych Grupy RMF główny wniosek z tych badań to zarekomendowanie rezygnacji z emisji reklam kontrowersyjnych w tych porach dnia, w których radia słucha się rodzinnie, z nieletnimi dziećmi. Nie zaobserwowano natomiast przeciwwskazań do emisji tej kategorii reklam w innych porach, szczególnie wieczorami.

Już wtedy eksperci z branży upatrywali tutaj drugiego dna, czyli obawy o spadki słuchalności. Doskonale to widać w wynikach, Radio Zet osiągnęło w ostatniej fali najgorszy wynik w historii badań, a RMF FM zbudowało sobie bezpieczną przewagę nad resztą stawki ogólnopolskich rozgłośni.

Badanie: Radio Track – KBR/Kantar MillwardBrown

Niemniej Aflofarm to niesamowicie duże budżety reklamowe, pod którymi ponownie ugięła się Grupa RMF FM. Jak podaje serwis Wirtualnemedia.pl, Aflofarm wydał w styczniu 2017 roku w stacjach RMF FM na reklamy ponad 36 mln zł, ale już rok później 0 zł, większość z tych kwot przeniesiona została do Radia Zet, gdzie jeszcze w styczniu 2017 roku koncern farmaceutyczny nie zostawił ani złotówki, ale już w styczniu 2018 roku ponad 21 milionów zł.

Tomasz Ramza, dyrektor generalny sprzedaży Grupy RMF (Źródło: Wirtualnemedia.pl):

Negocjacje z Aflofarmem trwały blisko rok. Udało je się zakończyć w ostatnich tygodniach, z czego się cieszymy. Efektem wyniku rozmów jest powrót największego klienta na rynku na nasze anteny. Obu stronom ta współpraca będzie służyć i tylko w takiej sytuacji mogło do niej dojść.

Co więcej, koncern ten jednocześnie rezygnuje z emisji swoich reklam w stacjach Grupy Eurozet, tak więc odetchniecie trochę od reklam lekarstw i suplementów diety w Radiu Zet. A kto wie, może przełoży się to na odbudowanie bazy słuchaczy w tej rozgłośni, kosztem bazy RMF FM, gdzie to teraz będą mordować nas tymi reklamami.

Photo: tsidvintsev/Depositphotos.