Revolut

Revolut w ogniu krytyki. Klienci masowo skarżą się, że nie mogą odzyskać pieniędzy

Piotr Kaniewski
Revolut w ogniu krytyki. Klienci masowo skarżą się, że nie mogą odzyskać pieniędzy
Reklama

Revolut odrzucił tysiące wniosków swoich klientów proszących o zwrot środków, po tym, jak padli ofiarą oszustów. Sprawą zajął się Rzecznik Finansowy. Co z tego wynika?

Revolut i wzrost oszustw

Z ostatnich dostępnych danych, które dotyczą drugiej połowy 2023 roku, wynika, że do Revolut trafiło 35 proc. więcej skarg związanych z oszustwami niż w pierwszej połowie ubiegłego roku. To gigantyczny wzrost biorąc pod uwagę, że konkurencja nie odnotowała wielkich różnic, a spora część z nich mogła poszczycić się spadkami w liczbie skarg.

Reklama

Polecamy na Geekweek: mObywatel przestanie działać. Duża aktualizacja i wiele zmian

Już od lat oszustwa związane z autoryzowaniem płatności, w których ktoś inny podaje się za prawdziwego odbiorcę płatności, są poważnym problemem. Brytyjscy klienci oraz banki stracili w ten sposób miliony funtów.

Revolut nie traktuje klientów najlepiej

Źródło: Depositphotos

Choć firma zarzeka się, że traktuje oszustwa i ryzyko z nimi związane bardzo poważnie, to dane pokazują zupełnie coś innego. W prawie połowie spraw zamkniętych w zeszłym roku Rzecznik Praw Obywatelskich nakazał Revolutowi zwrócić klientom poniesione straty. Gigant mimo wszystko nadal zaprzecza roszczeniom klientów na rynku brytyjskim.

Brytyjczycy nie przejdą obok tego obojętnie i są już szykowane nowe przepisy. Będą one wymagać od banków i technologii finansowych zwrotu straty klientom, którzy padli ofiarą oszustów. Oczywiście takie zmiany nie podobają się branży, dla której przyniesie to pewne straty.

Revolut tłumaczy się, że sprawdza dokładnie każdy potencjalny przypadek oszustwa związanego z jego klientami. W przypadku otrzymania skargi, firma ponownie rozważa kwestie odpowiedzialności tam, gdzie zidentyfikowano błędy. Choć gigant twierdzi, że stosuje się do decyzji Rzecznika Praw Obywatelskich, to odrzucił aż 99 proc. skarg związanych z oszustwami.

Revolut pracuje nad nowym rozwiązaniem

Z szerokiej działalności oszustów zdaje sobie sprawę Francesca Carlesi, dyrektor generalna Revolut w Wielkiej Brytanii. Nie ukrywa ona, że od chwili dołączenia do firmy jej głównym celem było wzmocnienie kontroli i zabezpieczeń. Podczas wywiadu udzielonego telewizji Bloomberg zdradziła, że Revolut pracuje obecnie nad narzędziami, które pozwolą powstrzymać oszustów. Dzięki temu przytoczone wcześniej sytuacje miałyby się już nigdy nie powtórzyć.

Warto na sam koniec jednak podkreślić, że nie mamy żadnej oficjalnej daty. Jak na razie to same słowa. Na czyny będziemy musieli niestety jeszcze trochę poczekać.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama