Przeglądając startups.antyweb.pl trafiłem dziś na dwa kalekie projekty przygotowane, przez dwie agencje interaktywne. Prezki.pl, czyli marny klon Slid...
Prezki.pl - to w skrócie prymitywny klon slideshare, oferujący 1/10 tego oryginał. Umożliwia wgrywanie prezentacji w różnych formatach oraz embedowanie ich na stronach. Ma zarabiać na kontach premium umożliwiających wgrywanie na serwis prezentacji powyżej 10 mb i lepszą ekspozycję prezentacji w kategoriach na stronie głównej. Z mojego punktu widzenia, serwis jest po prostu bezużyteczny, nie oferując niczego, co wyróżniałoby go od konkurencji. Co z resztą, czyni "reklamę" naszej "prezki" zupełnie bezużyteczną.
Republikuj.pl - to serwis umożliwiający opublikowanie za opłatą dowolnej informacji prasowej na wybranym serwisie internetowym. Z tego co zrozumiałem, po integracji serwisu na którym mają się pojawiać materiały PR, publikacja jest automatyczna i niezależna od wydawcy. Nie znam blogera, czy autora poważnej strony który by się na to zgodził. Ale to nie problem, biorąc pod uwagę, że w katalogu stron znajdują się głównie inne, równie bezużyteczne serwisy agencji która stworzyła Republikuj.pl i kilka zupełnie śmieciowych stronek.
Aktualizacja: Istnieje możliwość moderacji, więc popełniłem poważny błąd oceniając serwis. Przepraszam najmocniej twórców Republikuj.
Sam też brałem udział w budowie startupu w ramach agencji z podobnymi efektami - szczęśliwie efekt końcowy nie ujrzał światła dziennego. Tak więc... Agencjo interaktywna! Nie idź tą drogą. Bez solidnego pomysłu, wiedzy i zaangażowanego w projekt zespołu, projekt tworzony równolegle z codziennym zapieprzem i kołowrotkiem deadlineów będzie pośmiewiskiem, a nie potencjalnym źródłem dochodów.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu