Instagram rozpoczął testy nowej funkcji - umożliwiania każdemu użytkownikowi platformy dodawania klikalnych linków w relacjach.
Instagram testuje opcję dodawania linków w relacjach wszystkim użytkownikom
Instagram od wielu lat ma opcję dodawania linków w relacjach — jest ona jednak przeznaczona dla tych kont, które mają zbudowaną odpowiednią bazę followersów - minimum 10 tysięcy osób musi śledzić ich poczynania. Reszta musi obejść się smakiem i zostaje im co najwyżej słynne link in bio, jeżeli chcą zaoferować klikalny odnośnik w swoim profilu. Instagram zaczął jednak testy nowej funkcji, pozwalającej dodawać klikalne linki w obrębie relacji w formie naklejki. Nie ma sobie jeszcze co robić nadziei — bo to, czy trafi ona do wszystkich użytkowników platformy, zależy wyłącznie od nich. I tego, w jaki sposób podejdą do nich podczas testów.
Linki jako naklejki w relacjach na Instagramie. Platforma rozpoczyna nową falę testów
Klikalne linki-naklejki mają pozwolić każdemu z twórców na dodawanie klikalnych odnośników w obrębie relacji. No bo jasne, można zostawiać je w profilu, ale jednak niewielu się chce tam przechodzić i sprawdzać — to rzecz dla najbardziej zaangażowanych. Bezpośrednie zostawianie ich w formie relacji jest znacznie wygodniejsze. Tym razem jednak nie będzie to informacja z prośbą o maźnięcie palcem w górę, a po prostu naklejka z odnośnikiem do wskazanego tam adresu. Fajnie, czytelnie, bezproblemowo, ale...
No właśnie — ale. Instagram obawia się nadużyć związanych z udostępnieniem nowej opcji. Dlatego póki co dostęp do nowości ma ograniczona grupa użytkowników i wszystko przybrało formę testu. Vishal Shah stojący na czele Instagrama, w rozmowie z The Verge przyznał że firma będzie się bacznie przyglądać temu, w jaki sposób użytkownicy będą wykorzystywać te naklejki. Największą obawą pozostaje oczywiście spam, sianie dezinformacji. Także ostateczne wyroki związane z tym czy taki system faktycznie trafi niebawem do wszystkich dopiero przed nami.
Ale skoro już Instagram rozważa oddanie wszystkim możliwości zamieszczania linków do swoich relacji, to właściwie... dlaczego nie robi tego w tej samej formie, którą konta z dużymi zasięgami mają od kilku lat? Argumentem jest to, że naklejki lepiej wpisują się w to, w jakiej formie obecnie użytkownicy korzystają z platformy — i po prostu lepiej wpasowują się w całość. I nie — u influenserów nie zostanie po staremu, bo celem Instagrama jest ujednolicenie tego elementu i zamiany dotychczasowego rozwiązania na naklejki. Jeżeli po cichu liczycie na to, że Instagram przyniesie także zestawy linków do samych wpisów - to nie tym razem. zresztą powiedzmy sobie wprost: nie mają absolutnie żadnych powodów, by to zrobić. Nie po to kilkanaście miesięcy temu przedstawili sklep i karty produktów na których zarabiają, by oddawać w ręce profili łatwe w użyciu, zewnętrzne odnośniki.
Ciekawe zmiany, intrygujące testy - chociaż na miejscu wszystkich wypatrujących tych zmian jeszcze nie robiłbym sobie nadziei...
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu