Rejestr Danych Kontaktowych uruchomiony został już w grudniu 2019 roku, ale dziś Ministerstwo Cyfryzacji przypomina o zaletach tego udogodnienia w kontaktach z e-administracją.
Tak naprawdę to chyba nie trzeba tego przypominać, tylko w pierwszych 45 dniach od udostępnienia Rejestr Danych Kontaktowych, zapisało w nim swoje dane blisko milion rodaków.
Dwa lata później było to już 10 mln Polaków, którzy zostawili w RDK albo swój numer telefonu, albo/i adres e-mail. Na dziś w bazie są dane już 14 mln obywateli, a tylko od początku tego roku dopisało się do niej 600 tysięcy osób.
Usługa działa od 22 grudnia 2019 roku. Jej główny cel to usprawnienie komunikacji na linii urząd – obywatel. RDK to baza, w której możesz zostawić swoje aktualne dane kontaktowe - numeru telefonu i / lub adres e-mail. Są one tam w pełni bezpieczne. Dzięki temu, urzędnik zamiast wysyłać pisma, może zadzwonić, wysłać email lub smsa do obywatela (np. żeby uzupełnił wniosek). Zdecydowanie skraca to czas załatwiania wielu spraw.
W jakich zastosowaniach będzie to przydatna opcja? Ministerstwo Cyfryzacji wymienia tutaj konieczność skontaktowania się z nami w celu poinformowania o dokumentach gotowych do odbioru, rozpatrzeniu złożonych wniosków czy potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w naszych sprawach, prowadzonych w urzędach.
Dzięki tym danym, dostaniemy też szybkie przypomnienie o unieważnieniu dowodu osobistego albo paszportu czy o zbliżającym się upływie ważności dowodu osobistego czy paszportu.
Jak zapisać swoje dane w RDK? Wystarczy odwiedzić ten link i uzupełnić formularz o swój numer telefonu i adres e-mail. W każdej chwili możemy w tym samym miejscu zmienić wprowadzone dane lub je usunąć. Oczywiście wymagane jest tu posiadanie profilu zaufanego lub e-dowodu (w przypadku e-dowodu dodatkowo wymagane jest posiadanie aktywnej skrzynki ePUAP).
Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu