Gry

Xbox One X czy PlayStation 4 Pro - gdzie Red Dead Redemption 2 wygląda i działa lepiej?

Paweł Winiarski
Xbox One X czy PlayStation 4 Pro - gdzie Red Dead Redemption 2 wygląda i działa lepiej?
22

Przed premierą mówiło się, że najbardziej kompletną jeśli chodzi o efekty wizualne wersją Red Dead Redemption 2 będzie odsłona na konsolę Xbox One X. Czy to prawda? Przekonajmy się.

Red Dead Redemption 2 wygląda rewelacyjnie

Przygotowując materiał wideo z pierwszymi wrażeniami z Red Dead Redemption 2 mogłem (ponownie) na własne oczy zobaczyć jak w wiele w wizualnym odbiorze gry zmienia dobry telewizor z HDR. Nagrana w materiale surówka w 1080p wygląda gorzej niż ta sama gra wyświetlana na PS4 Pro w podwyższonej rozdzielczości, w dodatku z bardzo dobrym HDR-em OLED-a Sony Bravia A1. A wspominam o tym dlatego, bo oglądając materiały porównujące oprawę graficzną na poszczególnych platformach często zapominamy o tym, jak duże znaczenie ma ekran, na którym wyświetlany jest obraz.

Ale nie przyszliście tu czytać o HDR-ach tylko zobaczyć jak radzą sobie z Red Dead Redemption 2 poszczególne konsole. Na pierwszy ogień porównanie między PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro przygotowane przez serwis Candyland.

Z różnicami między tymi dwiema platformami bywa różnie, tym razem jednak posiadacze PS4 Pro dostaną przede wszystkim wyższą rozdzielczość (2160x1920 kontra 1920x1080 na PS4) oraz więcej detali - dodatkowe cienie, nieco lepsze tekstury, więcej detali w oddali i w odbiciach.

Niezawodne Digital Foundry natomiast zestawiło wszystkie cztery konsole, czyli Xbox One X vs PS4 Pro vs Xbox One vs PS4. Możecie darować sobie zakłady, który sprzęt wygra - tu nie ma zaskoczenia, najlepiej gra wypada na najmocniejszym urządzeniu, czyli Xbox One X.

Wersja dla zwykłego PS4 działa w 1080p, Xbox One S w 864p. PS4 Pro wyświetla obraz w rozdzielczości 2160x1920, Xbox One X natomiast w natywnym 4K. Z materiału Digital Foundry wynika, że poza samym 4K wersja na XOX charakteryzuje się również najlepszą jakością grafiki oraz największą płynnością - test pokazuje, że ta wersja praktycznie bezbłędnie trzyma 30 fpsów. Odsłona na PS4 Pro notuje sporadyczne, drobne spadki, na podstawowych wersjach konsol musicie się liczyć z dropami do mniej więcej 25 fps-ów.

Z jednej strony nie przepadam za takimi analizami, zabijają one bowiem radość z samej gry nakręcając wojny między konsolowcami. Już widziałem jak przerzucają się materiałem Digital Foundry. Ale lubię je oglądać z jeszcze jednego powodu - różnice widać w nich jak na dłoni. Pewnie sam bym ich nie wyłapał, bo siedząc daleko od dużego telewizora smaczki, które wyciąga z różnic w oprawie serwis Eurogamera są praktycznie niewidoczne. No chyba, że to srogie dropy w animacji, wtedy nie ma przebacz.

źródło

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu