Felietony

Real Boxing zwrócił się w dwa tygodnie! Nie wiadomo tylko ile do końca kosztował

Grzegorz Marczak
Real Boxing zwrócił się w dwa tygodnie! Nie wiadomo tylko ile do końca kosztował
Reklama

Polski super hit mobilny Real Boxing od Vivid Games po dwóch tygodniach w App Store zwrócił już podobno koszty produkcji tego tytułu. Przypomnę, ż...


Reklama

Polski super hit mobilny Real Boxing od Vivid Games po dwóch tygodniach w App Store zwrócił już podobno koszty produkcji tego tytułu. Przypomnę, że według wcześniejszych doniesień producenta gra kosztowała do miliona złotych. I tutaj okazuje się, że to "do" jest kluczowe i chyba należy je traktować nieco inaczej niż około milion złotych czy też jak podawali niektórzy "ponad milion"

Dzisiaj bowiem dowiadujemy się, że gra po dwóch tygodniach zwróciła koszty produkcji ale też były one mniejsze od wcześniej podanego "do miliona złotych". Próbowałem dzisiaj w rozmowie z Prezesem Vivid Games wyciągnąć konkretne informacje odnośnie liczby pobrań i faktycznego kosztu stworzenia tej gry ale się nie udało. Nie mają jeszcze oficjalnego raportu od Apple a w swojej informacji prasowej bazują na wynikach z monitorowania pobrań przez inne systemy analityczne. No i spółka jest na giełdzie więc unikają wszelkich mniej oficjalnych komunikatów.

Założyłbym jednak, że kosz gry to ok 600-800 tysięcy złotych. Przy cenie 5,5 dolara i wiedząc, że gra była przez dwa dni dostępna z 25% upustem możemy sobie mniej więcej oszacować liczbę pobrań.

Vivid Games w oficjalnym komunikacie prasowym o sukcesie Real Boxing chwali się też bardzo dobrymi recenzjami gry. I faktycznie tak jest, wszystkie większe serwisy recenzujące mobilne aplikacje (w tym AntyApps) dały grze bardzo wysokie noty. Niestety gorzej już jest jeśli chodzi o ocenę w App Storze gdzie użytkownicy dość surowo ocenili grę głównie ze względu na problemy techniczne jakie na początku występowały (gra zawieszała się przy końcu treningu, potrafiła też mówią wprost zaliczyć crash). Remigiusz Kościelny w rozmowie przyznał, że faktycznie nie ustrzegli się błędów w pierwszej wersji ale też szybko je poprawili.

Mimo nieco niejasnych informacji odnośnie kosztów i przychodów z gry wygląda na to, że Vivid opłacało się zaryzykować z tak dużą produkcją na urządzenia mobilne. Gra została doceniona przez Apple i była też promowana w najlepszych i najbardziej widocznych miejscach w App Store. Remigiusz Kościelny dodał, że obecne wyniki Real Boxing prawdopodobnie będą miały również wpływ na strategię całej spółki, która zostanie ogłoszona już niedługo.

Partner sekcji mobilnej:


Alternatywna zawartość w przypadku braku flash-a

Reklama
Patronem sekcji Mobile jest Sony Mobile, producent Xperia™ T – smartfona sprawdzonego przez Jamesa Bonda. Xperia T wyposażona została w najlepszy ekran HD o przekątnej 4,6 cala z technologią Mobile BRAVIA® Engine oraz doskonały aparat fotograficzny o rozdzielczości 13 MP z funkcją fast capture.

Smartfon napędza dwurdzeniowy procesor najnowszej generacji o taktowaniu 1,5 GHz, zapewniający dłuższe życie baterii, szybkie działanie i ultra-ostrą grafikę.

Reklama

 
 

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama