Kiedy będziecie czytać te słowa nowy AntyWeb będzie już online. To dla mnie ważna chwila, bo w projekt dla Grześka włożyłem całe swoje doświadczenie i...
Projekt "Antyweb" - z perspektywy twórców
Przedsiębiorca - marzyciel. Od blisko 20 lat aktyw...
Kiedy będziecie czytać te słowa nowy AntyWeb będzie już online. To dla mnie ważna chwila, bo w projekt dla Grześka włożyłem całe swoje doświadczenie i wiedzę z wielu dziedzin. To projekt mający z założenia komunikować prosty technologiczny przekaz, ale jednocześnie wyrywający się ze stygmatów mody na przeintelektualizowany, ascetyczny minimalizm, który ostatnimi czasy ukonstytuował się jako "flat design". Wielki szacunek dla wydawcy za odwagę cywilną i otwartość na zmianę trendu i stworzenie czegoś oryginalnego i odważnego.
Nowa strona sprawdza się wyśmienicie nie tylko na wielkich ekranach, ale przede wszystkim na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy iOS mogą dodać ikonę aplikacji do ekranu początkowego i korzystać z serwisu jak z każdej innej aplikacji.
- Michał Polak
Wszyscy spekulują, jaki kierunek przyjmie nowy iOS 7, czy zobaczymy w nim dobrze znany skeumorfizm naśladujący prawdziwe formy i urzeczywistniający wirtualne kontrolki, czy może ewoluuje w coś, co przyniósł m.in. nowy Windows 8? Przez lata, które poświęciłem projektowaniu, miałem sposobność obserwować wiele trendów, które zdawały się być świętym graalem komunikacji użytkownika z oprogramowaniem, bo przecież tym jest w istocie warstwa zewnętrzna (front-end) każdego serwisu internetowego. Mimo to mody przemijały, pojawiały się kolejne olśnienia. Pewnie dlatego w moim stylu odnajdziecie elementy z wielu epok, które ukształtowały mnie jako człowieka i projektanta. Są ze mną na co dzień, jak i tu - w projekcie nowego AntyWebu.
Wierzę w synergię, w dopasowanie, specjalizację. Wszystko musi mieć swój sens i do tego wytwarzać w nas jakieś emocje. Taki też ma być nowy Antyweb - dać przede wszystkim łatwy i szybki dostęp do treści, ale nie odzierając czytelnika z wrażeń estetycznych. Połączyłem proste formy ascetycznego minimalizmu z przepychem wizualnym. W niektórych miejscach, jak covery promocyjne na głównej stronie, można odnieść wrażenie, że jest zbyt "bogato".
Cienie, refleksy, rozbudowana typografia… tak właśnie miało być. Nowy AntyWeb albo pokochasz, albo znienawidzisz. Ale na pewno nie przejdziesz nad nim obojętnie. Zapamiętasz go i w natłoku tysięcy innych źródeł informacji tu nigdy nie będziesz miał wątpliwości, gdzie się znajdujesz.
Ponieważ w tej branży technologia ma znaczenie, to żeby móc zrealizować wszystkie pomysły związane z responsywnością strony i zaawansowanymi elementami CSS, zaprosiłem do projektu Michała Polaka - osobę, z którą współpracuję już wiele lat i która bez wątpienia należy do ścisłej czołówki.
Na każdym kroku wybieraliśmy te rozwiązania, które mogłyby sprawić, że odbiór nowego AntyWeba będzie jeszcze lepszy. Bez względu na nakład pracy. Większość elementów składa się z kilku dodatkowych warstw obiektów, które zapewniają refleksy, cienie i odbicia. - Michał Polak
To daje gwarancję, że nowy AntyWeb nie tylko dobrze wygląda, ale także - a może przede wszystkim - działa wyśmienicie. Michał stworzył kawał rewelacyjnego kodu, na którym pracuje strona. Dotyczy to nie tylko elementów zewnętrznych, czyli tych, które widzicie, ale także całego back-endu, który używa redakcja do zarządzania układem strony. Respect!
Tworząc ten projekt, zarówno od strony wizualno-komunikacyjnej, jak i technologicznej, staraliśmy się zrozumieć każdy kanał odbioru serwisu niezależnie. Responsive Web Design to bardzo ostatnio wyświechtane pojęcie. Nie mniej, odpowiednio stosowana technologia pozwala świetnie wykorzystać wszystkie atuty specyficzne dla danej platformy. Stosując RWD nie chodziło nam o przysłowiowy infantylny bajer. Chcemy, żeby czytanie AntyWebu było wygodne i szybkie zarówno na smartfonie, tablecie, jak i laptopie, czy wielkim biurkowym monitorze panoramicznym.
To wszystko nie byłoby możliwe bez zaangażowania osoby, która zawodowo zajmuje się analizą doświadczeń użytkowników serwisów internetowych, aplikacji mobilnych i gier komputerowych - Pawła Borawskiego, któremu w tym miejscu serdecznie dziękuję. Bez jego zaawansowanych makiet i prototypów złożenie tego w całość byłoby niezwykle trudne.
Przed nami pewnie jeszcze trochę pracy. Mimo to, już teraz chcieliśmy zebrać wasze odczucia i opinie. Nie wahajcie się. Miłego korzystania.
- Adam Jesionkiewicz (koncepcja & design)
- Michał Polak (realizacja)
- Paweł Borawski (makiety UI/UX)
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zWVhoDAHZA8
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu