Telekomy

Miesiąc na zmianę nieodpowiadającego Ci abonamentu? Tak! Oto program Fair Play!

Jakub Szczęsny
Miesiąc na zmianę nieodpowiadającego Ci abonamentu? Tak! Oto program Fair Play!
Reklama

O Play jest ostatnio bardzo głośno w branży - dzisiejsza konferencja dotyczyła zupełnie nowego podejścia operatora do kwestii umów abonamentowych - zdarza się przecież tak, że po pewnym czasie nie jesteśmy zadowoleni z nowej oferty i chcielibyśmy ją zmienić, a nie mamy takiej możliwości. Dodatkowo, może okazać się, że nie odpowiada nam urządzenie, na które się zdecydowaliśmy. Co wtedy? Play wyciąga rękę również do tej grupy klientów i oferuje program "Fair Play" dzięki któremu możemy uniknąć takich sytuacji.

Fair Play w założeniu operatora to program, dzięki któremu klient ma czas na ewentualną zmianę warunków umowy. Co to oznacza? Załóżmy, że zdecydowaliśmy się na drogi abonament, a tuż po podpisaniu nowej umowy uznajemy, że to dla nas za duży wydatek co miesiąc i chcielibyśmy z niego zrezygnować lub nieco go obniżyć. Nieco inaczej ma się sprawa w przypadku umów zawieranych na odległość, gdzie mamy 14 dni na złożenie wniosku o anulowanie takiej umowy bez konsekwencji. W sklepach stacjonarnych takiej możliwości nie mamy.

Reklama

Może dojść również do takiej sytuacji, w której niekoniecznie odpowiada nam sprzęt, który dobraliśmy razem z abonamentem. W programie objęto również możliwość zmiany urządzenia na inne - takie, które być może lepiej będzie odpowiadać na nasze potrzeby.

Ile to kosztuje?

Program Fair Play w pewnych przypadkach może wiązać się z opłatami. Samo podwyższenie, czy obniżenie abonamentu jest całkowicie bezpłatne. Nieco inaczej jest z całkowitym anulowaniem umowy - jeżeli okaże się, że dojdziemy do wniosku, iż w ogóle nie potrzebujemy nowego abonamentu - wtedy będziemy musieli zapłacić 99 złotych w ramach tzw. "obniżonej kary umownej". Dobranie nowego urządzenia będzie wiązać się z opłatami "za korzystanie z urządzenia". W zależności od ceny urządzenia u operatora zapłacimy kwotę w ramach jednego z czterech wariantów.

Dociekliwi zapytają: "co dzieje się potem z urządzeniami, które zostały zwrócone przez klientów?" Cóż, operator, o ile będzie to możliwe zaoferuje te sprzęty innym klientom z uwzględnieniem tego, iż są to urządzenia używane - to natomiast odbije się na ich cenie. Oczywiście, wszystkie oddane urządzenia będą odświeżane, a jeżeli okaże się, iż będzie to niemożliwe - operator weźmie to "na klatę". Klient, który zwróci urządzenie do Play musi pamiętać tylko o tym, by taki telefon włączał się, a zestaw był kompletny. Nie przejdzie zatem możliwość zwrotu roztrzaskanego smartfona operatorowi.

To ciekawy ruch ze strony Play - czegoś takiego nie było wcześniej na rynku

Wiele razy widziałem negatywne opinie na temat operatorów tylko z tego powodu, iż konsument nie przemyślał swojego wyboru i narzeka np. na zły zasięg w okolicy, gdzie mieszka. Niezadowolenie często jest spowodowane tym, że podejmujemy decyzje zbyt szybko i nie mamy czasu na uznanie, czy dana oferta jest dla nas odpowiednia. Play w tym momencie zmienia reguły gry i pozwala dociekliwym lub niezdecydowanym na późniejszą weryfikację swoich decyzji. Oczywiście - nie bez konsekwencji, gdyż w programie znajdują się pewne opłaty. Jednak są one niewspółmiernie mniejsze od tego, co czeka nas u innych telekomów, gdzie takiej możliwości nie ma. Podpisując roczny, dwuletni lub nawet trzyletni cyrograf zdarza się przecież, że nie ma odwrotu i męczymy się z ofertą "płacąc i płacząc". Rezygnacja z umowy, czy zwrot urządzenia wydają się być lepszą opcją, niż comiesięczna opłata abonamentowa za ofertę, z której nie jesteśmy zadowoleni.

Program Fair Play jest dostępny dla wszystkich - opcja anulowania możliwa jest tylko dla nowo zawartych umów abonamentowych. Z takiej możliwości można skorzystać raz (limity przydzielane są na numery, nie na osoby).

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama