40 tysięcy zwiedzających, kilkaset stanowisk do gier, masa paneli, spotkań, wykładów, znani twórcy, kultowe tytuły, konferencja prasowa Wiceministra G...
40 tysięcy zwiedzających, kilkaset stanowisk do gier, masa paneli, spotkań, wykładów, znani twórcy, kultowe tytuły, konferencja prasowa Wiceministra Gospodarki Dariusza Bogdana i polskich twórców gier, Finał Ligi Cybersport w League of Legends, debata z udziałem ikon polskiego gamedevu, VI Zjazd Twórców Gier, Strefa Polskich Studiów Developerskich oraz Strefa Retro Game. To nie opis nieba dla graczy, tylko zapowiedź imprezy, która rozpocznie się już w ten piątek!
Drews mizia się ze Zjazdem Twórców Gier, a nie pisze o imprezie nadrzędnej. Otóż dwa razy "nie". Nie miziam się, co potwierdzą organizatorzy, którzy mieli i mają ze mna ciężki los, bo czesto wsadzam im szpile w siedzenie. A co do imprezy nadrzędnej... Po prostu z uwagi na nadmiar informacji przesunałem temat na później, które właśnie nastało. Dziś więc garść ciekawych informacji o Poznań Game Arena!
Konferencja prasowa wiceministra
O tym, jak ważna dla krajowej gospodarki jest branża multimediów, opowie "człowiek bez nazwiska", czyli Dariusz Bogdan, Wiceminister Gospodarki, któremu towarzyszyć będą również polscy twórcy gier z przedstawicielami firmy 11 Bit Studios na czele. Konferencja odbędzie się pierwszego dnia targów (VIP Day) na Scenie Głównej.
Finały Ligi Cybersport w League of Legends
Turniej, w którym do wygrania jest 7000 złotych oraz nagrody rzeczowe. Finały rozegrane zostaną podczas Poznań Game Arena, gdzie zobaczymy osiem najlepszych zespołów, wyłonionych z otwartych eliminacji. Turniej wsparli Lenovo, Agito.pl, Kingston, NTT, LG oraz oczywiście PGA.
Debata z ikonami polskiego game devu
Wiedźmin, Call of Juarez, Dead Island, Painkiller, Anomaly 2, Shadow Warrior to tylko kilka z tytułów, które tworzyli goście debaty, która odbędzie się 18.10 na Scenie Głównej PGA. Tematem rozmów będzie m. in. sytuacja firm gamedevowych w Polsce, ich wyzwania i największe bolączki. Paneliści przedyskutują również kwestie sprzedaży, której głównym trendem jest dziś dystrybucja cyfrowa i związana z nią „śmierć pudełka”. Uczestnicy spotkania odpowiedzą na pytanie: Czy Humble Bundle to nowy sposób na dystrybucję, a może tylko narzędzie promocji? Debata będzie również próbą określenia kondycji i kierunku rozwoju rynków gier typu AAA, f2p i social games, mobile oraz casual PC. Spotkanie nie mogłoby się obyć bez tematu Indie games, a więc tak popularnego dziś trendu gier niezależnych. Najwyższy poziom merytoryczny debaty potwierdzą swoją obecnością m.in.: Maciej Miąsik, szef działu produkcji gry „Wiedźmin”; Jacek Brzeziński, główny projektant gry „Wiedźmin 2”; Wojciech Pazdur, dyrektor produkcji i współzałożyciel The Farm 51; Paweł Miechowski, autor dialogów, tekstów i fabuły do gier; Artur Maksara, level designer przy nowej odsłonie gry Shadow Warrior.
Strefa Polskich Twórców Gier
Po raz pierwszy w historii targów Poznań Game Arena zorganizowana zostanie specjalna strefa dedykowana polskim studiom developerskim i indie games. Prezentacja w strefie to niepowtarzalna szansa dotarcia do inwestorów, 350 dziennikarzy, w tym wielu najważniejszych mediów ogólnopolskich. Do grona wystawców Strefy Polskich Studiów Developerskich dołączyło aż 16 firm, w tym m.in.: Digital Melody, Darken Age, Crunching Koalas, Evil Indie Games, Farm 51, Black Moon, Design, Symulacje Historyczne, DFour Games, SOS, Koshmaar, Winyl Pixels, Bad Alien Games, G IS FOR GAME, Wspieram.to oraz XTodie, 1ndieworld.com. W Strefie zaprezentowanych będzie ponad 50 rdzennie polskich tytułów gier.
Strefa Retro – dwa razy większa niż w roku ubiegłym!
Niepowtarzalna okazja, aby powspominać swój pierwszy komputer czy grę, odbywając podróż w czasie w Strefie Retro PGA. Wśród prezentowanych „zabytków” znaleźć będzie można stare konsole i komputery, ale przede wszystkim legendarne gry, najstarsze sprzed ponad 35 lat. Wśród nich znajdą się takie tytuły jak River Raid, Demon Attack, Boulder Dash czy Galaxian, w które oczywiście będzie można zagrać. W strefie retro czekać będzie kilkadziesiąt stanowisk gotowych do gry. Między innymi Atari 2600, ZX Spectrum, Commodore C-64, Atari XL/XE, Amiga, NES, SNES, Sega Master System, Sega Mega Drive i wiele innych. Poza popularnym kiedyś sprzętem będzie też okazja aby zobaczyć i pograć na konsolach, które nigdy popularności w Polsce nie zdobyły, wśród nich Atari 7800, XEGS, Jaguar. Do dyspozycji miłośników klasyki oddanych zostanie 26 stanowisk.
Konkurs Cosplay
Już po raz drugi scenę główną Poznań Game Arena opanują przebierańcy. Twórcy strojów rodem z gier i świata fantastyki staną przed publicznością, rywalizując o miano najlepiej odwzorowanej postaci. Finałowa rozgrywka odbędzie się w niedzielę, 20 października o godzinie 11.00 na Scenie Głównej w Pawilonie 7. Uczestnicy odegrają scenki najlepiej oddające charakter postaci, w którą się wcielają, a występy oceniane będą przez komisję konkursową oraz publiczność. Trzech najlepszych Cosplayerów otrzyma atrakcyjne nagrody.
Zjazd Twórców Gier
Pisaliśmy już o nim i objęliśmy tę część patronatem medialnym. Więcej o ZTG możecie przeczytać tutaj, tutaj i tutaj.
Wielkie debaty na małej scenie
Duża Scena PGA to przede wszystkim rozgrywki, turnieje oraz uroczyste otwarcie i debata game devowa. Mała Scena nie pozostanie w tyle.
Wiemy już, że w sobotę i w niedzielę nie zawiedziemy oczekiwań profesjonalistów, którzy poza dobrą zabawą wysoce cenią sobie dostęp do informacji – mówi Łukasz Wołonkiewicz, dyrektor Targów PGA. – Branża, w której mamy możliwość zajmować coraz silniejszą pozycję rozwija się nieprzeciętnie dynamicznie. Rolą targów jest nie tyle dotrzymywanie jej kroku, co wyznaczanie trendów i wysnuwanie prognoz na przyszłość. Właśnie dlatego podczas debat Małej Sceny podejmiemy zagadnienia związane z nowymi technologiami i ich wpływie na gry, finansowaniem społecznościowym, a także edukacji i rynku pracy (Łukasz Wołonkiewicz).
9.10.2013 SOBOTA
12.00
Nowe technologie, nowa generacja konsol, nowe środki wyrazu. Jakie będą gry za 5-10 lat? (Augment Reality, 3D, Oculus rift, Steam OS... ? )
Maciej Miąsik (One2Tribe), Wojciech Pazdur (The Farm 51), Kacper Kwiatkowski (11 Bit Studios), moderator: Marek Czerniak
14.00
Finansowanie i sprzedaż gier w czasach social media, czyli o crowfundingu i bundlach, nie tylko na przykładach kickstarter.com oraz humblebundle.com
Artur Maksara (Flyind Wild Hog), Tomasz Tomaszewski (Crunching Koalas), Robert Podgórski (BlackMoon Design), Jacek Głowacki (Onet.pl/Indietrendy.blog.pl), Kamil Rogulski (wspieram.to), moderator: Jakub Wójcik (1ndieWorld.com/GamesRage.org)
16.00
Niezapomniane historie, wspaniali bohaterowie. O roli fabuły w grach
Maciej Miąsik (One2Tribe), Maciej Matusik (Flying Wild Hog), Marcin Drews (AntyWeb.pl), Tomasz Domański (Chip), moderator: Marcin Celarek (Umami Taste)
17.30
Prezentacje gier twórców strefy Indie Games
20.10.2013 NIEDZIELA
12.00
Gry indie. Czy niezależność jest ważna? O innowacyjności w grach
Mikołaj Kamiński (SOS Sosowski), Jacek Głowacki (Onet.pl/Indietrendy.blog.pl), Tomasz Tomaszewski (Crunching Koalas), Piotr Spychała (Fantasmagieria), moderator: Dominik Głowacki (Gramy/1ndieWorld.com)
14.00
Chcę robić gry! Jak zacząć, jak trafić do profesjonalnego gamedev? O edukacji i rynku pracy.
Krzysztof Maliński (Gamelion), Artur Maksara (Flying Wild Hog), Tomasz Michał Filip Kaczmarek (Brunel University West London MA Digital Games Theory & Design/ZTG), Michał Mochocki (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy/PTBG)
Na podstawie materiałów prasowych PGA
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu