Startups

Poznań się nie zatrzymuje - kolejne imprezy dla startupowców

Jakub Tepper
Poznań się nie zatrzymuje - kolejne imprezy dla startupowców
Reklama

„2012 będzie rokiem startupów w branży Health Care“ - takimi wiadomościami od paru dni bombarduje mnie twitterowy feed @StartupSprint – cyklicznej poz...


2012 będzie rokiem startupów w branży Health Care“ - takimi wiadomościami od paru dni bombarduje mnie twitterowy feed @StartupSprint – cyklicznej poznańskiej imprezy startupowej. Czemuż? Ponieważ najbliższa edycja Sprintu będzie właśnie dotyczyła projektów technologicznych z zakresu medycyny, fitnessu i zdrowego stylu życia. Już w ten weekend – 11-13 maja – zespoły, które pojawią się w Poznaniu będą mogły wspólnie popracować nad stworzeniem projektów nowych rozwiązań dla branży medycznej i pokrewnych. Pomogą im w tym mentorzy znający się na rzeczy – są wśród nich m.in. specjaliści od marketingu medykamentów (Tomasz M. Miśkiewicz z agencji HealthWay),  sprzedaży produktów rehabilitacyjnych (Adam Rudnicki z Ortopedio.pl) czy branżowi inwestorzy.

Reklama

W pierwszym kwartale 2012 inwestorzy wpompowali 100 milionów dolarów w mobilne aplikacje medyczne

No właśnie, inwestorzy. Tym razem będą oni reprezentowani przez wyspecjalizowanch w tematyce medycznej profesjonalistów - Piotra Kuleszę z RTA Ventures oraz Wojciecha Dołkowskiego (PolBANMEDTube). Startup Sprint to świetna okazja dla startupowców na zaprezentowanie swoich projektów osobom, które są aktywnie zaangażowane w poszukiwanie kolejnych inwestycji i zebranie od nich na gorąco feedbacku.

W App Store wkrótce będzie 13 tysięcy konsumenckich aplikacji medycznych i związanych z fitnessem

Nie da się ukryć, że w czasach rozkwitu trendu post-PC najbardziej naturalną platformą dla aplikacji medycznych są urządzenia mobilne, które nosimy przy sobie przez większość czasu. Popularność smartfonów powoduje, że wygodnie jest nimi uzupełnić czy wręcz zastąpić urządzenia monitorujące stan zdrowia pacjenta. Również służby medyczne na świecie coraz częściej angażują tablety i smartfony do ułatwienia sobie pracy, zwłaszcza jeśli chodzi o zastępowanie papierowej dokumentacji pacjentów mechanizmami cyfrowymi. Podobnie w „mniej poważnych“ zastosowaniach, takich jak koordynowanie diety, rzucanie palenia czy śledzenie postępów w uprawianiu sportu. Poprzednie edycje imprezy wyraźnie pokazały, że to mobile jest miejscem gdzie pojawia się najwięcej innowacyjnych pomysłów (pierwsze miejsce w Startup Sprint Sport zajęły: gra mobilna dla rowerzystów oraz aplikacja do rywalizacji podczas biegania)

StartUp Sprint tak bardzo przypadł mi do gustu

Tak pisałem kilka miesięcy temu o pierwszym Startup Sprincie – finansowym - i muszę podtrzymać moją rekomendację. Od tego czasu organizatorzy (związani z poznańskimi funduszami LMS Invest i Speedup Group) otrzaskali się z prowadzeniem tych imprez, zrealizowali bowiem dwa kolejne tematyczne eventy, tym razem poświęcone rolnictwu i sportowi. Zwłaszcza ten ostatni zapadł na dłużej w pamięci uczestników – przebiegał na terenie jednej z aren Euro 2012, czyli na Stadionie Miejskim w Poznaniu i towarzyszyło mu oglądanie rywalizacji pierwszoligowych zespołów: Warty Poznań z Ruchem Radzionków.

Formuła imprez nie uległa w międzyczasie większym zmianom – wciąż Startup Sprint to trwający przez weekend hackaton podczas którego uczestnicy w zespołach pracują nad prototypami rozwiązań technologicznych. Niektóre zespoły zawiązują się ad hoc na miejscu (tak było ze zwycięzcami Startup Sprint Finanse), niektóre przychodzą jako gotowe teamy. Branżowe sfokusowanie powoduje, że na Sprintach uczestnikom pomagają eksperci o specjalistycznej wiedzy, których ze świecą szukać na innych eventach startupowych.

Aby zarejestrować się na weekendowy Startup Sprint (jeszcze można) należy skorzystać z formularza – jak zauważycie pojawia się tam konieczność uiszczenia kaucji 49 zł od każdego uczestnika. Organizatorzy zapewniają, że kaucja jest zwracana każdemu, kto dotrwa do końca trzydniowego Sprintu. Do zobaczenia w Poznaniu!

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama