Felietony

Adtaily.com właśnie się zamyka, nie przyjmują już zgłoszeń reklamowych

Grzegorz Marczak
Adtaily.com właśnie się zamyka, nie przyjmują już zgłoszeń reklamowych
Reklama

Na powyższy komunikat natknie się każdy, kto spróbuje kupić reklamę w zagranicznej wersji Adtialy.com. Plotki o tym, że Adtaily ma kłopoty z swoją mię...

Na powyższy komunikat natknie się każdy, kto spróbuje kupić reklamę w zagranicznej wersji Adtialy.com. Plotki o tym, że Adtaily ma kłopoty z swoją międzynarodową wersją krążyły po internecie od jakiegoś czasu, dziś natomiast mamy oficjalny dowód potwierdzający sytuację serwisu.

Reklama

Przypomnę, że Adtialy to jeden z ciekawszych polskich startupów, który zaoferował jak na tamte czasy i warunki dość ciekawą i prostą formę reklamową w postaci boksów 125x125 pikseli. Atutem tego rozwiązania reklamowego jest też proces zakupu reklamy, który można wykonać prosto z widgetu umieszczonego na stronie reklamodawcy. Serwis szybko też znalazł inwestora i jednocześnie nowego właściciela w postaci Agory.

Powód zamknięcia Adtaily.com jest raczej dość oczywisty, po prostu nie udało się zbudować odpowiedniej bazy wydawców i reklamodawców a warto też przypomnieć, że w wersji zagranicznej nie pobierali prowizji z zakupów przez widget. Co ciekawe jeszcze na Aulerach Marcin Grodzicki odpowiedzialny za rozwój Adtaily w UK (o ile dobrze rozumiem jego rolę), opowiadał o tym jak buduje się długofalowe relacje biznesowe i że warto inwestować w nie sporo czasu:)

Pytanie natomiast jak wygląda kondycja Adtaily w Polsce?

Marta Klimowicz z którą właśnie rozmawiałem twierdzi, że lokalnie nie ma problemów i idzie im bardzo dobrze. Moje doświadczenia z Antyweb i Adtaily pokazują znaczny spadek przychodów z tej formy reklamowej. Zapewne nie jestem jednak reprezentatywnym przykładem ponieważ nie korzystam z reklam rozliczanych w modelu CPC, na których jak rozumiem teraz się koncentrują.

Jak u was wygląda efektywność Adtaily?

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama