Giełdowa spółka AmRest Holdings prowadząca w Polsce restauracje pod takimi markami jak Pizza Hut czy Burger King, do dzisiaj była też właścicielem dobrze znanego serwisu PizzaPortal. Teraz udziały w Restaurant Partner Polska Sp. z o.o. przejął hiszpański startup - Glovo, który raptem kilka tygodni temu pojawił się w Polsce.
Glovo planuje mocne wejście na nasz rynek
Glovo to aplikacja mobilna, dzięki której możemy zamówić dowolny produkt w swoim mieście, który zostanie nam dostarczonym w czasie „liczonym w minutach”. Aplikacja ma już 5,5 mln użytkowników na całym świecie, działa w 186 miastach w 26 krajach. 35 tysięcy aktywnych kurierów dostarcza użytkownikom produkty z 16 tysięcy punktów partnerskich. W tej chwili w Polsce dostępna jest w Warszawie, Krakowie oraz Wrocławiu, ale niedługo pewnie rozwinie się też w innych aglomeracjach.
Wydatnie powinna w tym pomóc dzisiejsza transakcja, w ramach której spółka Glovoapp23 S.L. przejęła 100% udziałów w spółce Restaurant Partner Polska Sp. z o.o., do której należy marka PizzaPortal. Wartość transakcji to 30 mln euro + 5 mln euro dodatkowych, warunkowych bonusów, które mogą być zrealizowane w późniejszym czasie w zależności od efektów przejęcia. Kwota transakcji nie robi może wielkiego wrażenia, ale PizzaPortal to z pewnością znana marka, która powinna pomóc w popularyzacji Glovo w Polsce i walce z liderem rynku, portalem Pyszne.pl.
Tym bardziej, że Glovo nie ogranicza się tylko do dostarczania jedzenia, docelowo kurierzy firmy będą mogli dostarczyć nam zakupy z apteki, supermarketu lub jakiegokolwiek innego punktu partnerskiego. Największą zaletą jest czas dostawy, w ramach aglomeracji liczony ma on być nie w dniach czy godzinach, ale wręcz minutach. To spore wyzwanie logistyczne i jestem ciekawy jak w praktyce usługa ta spisze się na polskim rynku. Więcej na temat samej usługi napisał już Grzesiek Ułan, więc jak chcecie np. zostać kurierem w Glovo, to polecam zapoznać się jego wpisem.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu