Wiele razy podczas różnego rodzaju wyjazdów, pierwsze, co robiłem po wejściu do jakiegoś lokalu, to szukałem gniazdka, by móc podładować telefon przed dalszą podróżą. Z pewnością, jeśli miałbym do wyboru restaurację z systemem bezprzewodowego ładowania i taką z pochowanymi gniazdkami lub bez, wybrałbym tą pierwszą opcję.
Systemy takie dostępne są już między innymi w Stanach Zjednoczonych, Australii oraz Wielkiej Brytanii, a wkrótce zawita do Polski. Powermat to system bezprzewodowego ładowania montowany w restauracjach, sklepach czy kawiarniach, wykorzystujący ładowanie przez indukcję elektromagnetyczną (zgodny z otwartym standardem ustanowionym przez Fundację AirFuel, do której należą m.in. Samsung, Huawei, LG, AT&T, Blackberry czy HTC).
Jak to działa? Na stołach czy specjalnie przeznaczonych do tego blatach montowane są maty ładujące, a klienci przy wykorzystaniu aplikacji mobilnej i podłączeniu specjalnych pierścieni ładujących do portu ładowania mogą wygodnie i szybko podładować sobie swoje urządzenia. Przy czym podładujemy tak praktycznie każdy telefon, nawet nie przystosowany do ładowania bezprzewodowego.
Badania dowodzą, że możliwość naładowania telefonu nie tylko przyciąga, ale i zatrzymuje klientów w lokalu. Wedle ankiety przeprowadzonej z ponad 300 użytkownikami Powermat w Stanach Zjednoczonych, aż 93% respondentów twierdzi, że ładowanie bezprzewodowe ma wpływ na wybór punktu, w którym dokonują zakupów. Ponadto 88% klientów przyznaje, że częściej będzie wracać do miejsca, w którym miało możliwość bezprzewodowego naładowania telefonu. Ponad połowa użytkowników zostaje 11 minut lub dłużej w miejscu, który oferuje ładowanie bezprzewodowe, a 93% użytkowników Powermat zdecydowanie poleciłoby lokal, który udostępnia tę możliwość.
Myślę, że pomysł jest warty uwagi, można powiedzieć, że zgodny z zasadą win-win. Korzystają zarówno klienci i jak i właściciele lokali. Do tego oprócz samego rozwiązania dostają do ręki narzędzie do szybkiej komunikacji z klientami. Dzięki aplikacji mogą oferować różnego rodzaje zniżki, kody czy promocje, czym dodatkowo mogą zachęcić do odwiedzenia właśnie ich lokali.
Powermat pojawi się w pierwszych lokalach w Polsce na przełomie stycznia i lutego. Tymczasem możecie zapoznać się z nim na stronie projektu oraz poprzez aplikacje mobilne na Androida i iOS.
Źródło: inf. prasowa.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu